McDonald’s paransi sijoitustaan Suomen parhaat työpaikat -listalla

Suomen McDonald’s on yltänyt kolmatta kertaa Suomen parhaat työpaikat -listalle, jossa se sijoittui kolmannelle sijalle suurten yritysten sarjassa. Tunnustus työntekijöiltä kolmena peräkkäisenä vuotena kertoo, että McDonald’s on pystynyt parantamaan työntekijäkokemustaan pitkäjänteisesti. Suomen parhaat työpaikat -listaus perustuu yrityksen kulttuuria arvioivaan tutkimukseen, joka pitää sisällään laajan henkilöstökyselyn.

”McDonald’s on Suomessa merkittävä nuorten työllistäjä ja monelle nuorelle ensimmäinen työpaikka, jossa opitaan työelämän perustaitoja. Listautuminen Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksessa on työntekijöiden meille antama positiivinen palaute”, toteaa McDonald’sin toimitusjohtaja Thomas Kelly.

”Olemme aidosti työnantajana sitoutuneet parantamaan työntekijöiden kokemusta työstään. Työntekijämme arvostavat erityisesti työilmapiiriä, mahdollisuutta työskennellä joustavasti ja tarjoamiamme koulutus- ja uramahdollisuuksia”, sanoo McDonald’sin henkilöstö- ja koulutusjohtaja Maarit Latvala.

McDonald’s työllistää 3000 henkilöä, joiden keski-ikä on noin 22 vuotta. Yritys on sitoutunut tukemaan omalta osaltaan Nuorisotakuun toteutumista.

Henkilöstö- ja koulutusjohtaja Maarit Latvala, puh. 040 752 0853, maarit.latvala(at)fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin 30 vuotta sitten vuonna 1984 Tampereella. Tällä hetkellä Suomessa on 82 McDonald's-ravintolaa, joista 70 eli 85 % on yksityisen lisenssinhaltijan eli yrittäjän omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 18.