Microsoft ja Atea yhteistyöhön Microsoftin pilvipalveluiden myynnissä Pohjoismaissa

Microsoft on valinnut Atean Microsoft Online Services -ohjelmistojen toimittajaksi Pohjoismaissa. Microsoft Syndication -kumppanina Atea voi yhdistää Microsoftin pilvipohjaisia tuottavuusratkaisuja omiin pilviratkaisuihinsa. Sopimuksen mukaan Atealla on oikeus myydä, käyttää ja laskuttaa kaikkia Microsoft Online Services -ohjelmistoja sekä tarjota niiden käyttäjille tukipalveluja suoraan Atea-konsernin ympärivuorokautisesta tukikeskuksesta.

Syndication Partner -asema on myönnetty Atea-konsernille, koska se on tärkeä kumppani sekä infrastruktuuriin ja virtualisointiin perehtyneenä järjestelmäintegraattorina että Microsoft Large Account Reseller -jälleenmyyjänä suurasiakkaille. Uuden sopimuksen jälkeen Atea on maailman ensimmäinen Microsoft Large Account Reseller -kumppani, joka voi suoraan toimittaa ja laskuttaa asiakkaille Microsoftin BPOS- ja Office 365 -ratkaisuja.

“Atea tekee nyt yhteistyötä Microsoftin kanssa pilvi-integraatiossa datakeskuksista aina julkiseen pilveen saakka. Näemme laajentuneessa kumppanuudessa suuria mahdollisuuksia molemmille yhtiöille”, Microsoftin Länsi-Euroopan alueen johtaja Klaus Holse Andersen sanoo.

Pilvipalvelujen markkinat kasvavat nopeasti. Markkinatutkimuslaitosten ennusteet ennakoivat pohjoismaisten pilvipalvelumarkkinoiden kasvavan nelinkertaisiksi vuoteen 2014 mennessä nykyisestä noin 300 miljoonan euron tasosta. Toiset tutkimukset puolestaan viittaavat siihen, että 20 prosenttia yrityksistä ei enää kahden vuoden kuluttua omista kaikkia it-tuotteitaan.

Atea-konserni on keskittynyt vahvasti pilvitarjooman kehittämiseen, joten Microsoftin Syndication-kumppaniohjelma on yhtiölle erinomainen mahdollisuus lisätä Microsoft-liiketoimintaansa. Atea pystyy toimittamaan kaikille nykyisille 25 000 asiakkaalleen sekä uusille pilveen siirtyville asiakkaille Microsoftin Online Services -pilvipalveluita.

”Microsoft-liiketoimintamme on kehittynyt erinomaisesti, ja näemme suuria mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvattamisessa edelleen päästyämme Microsoft Syndication -kumppaniksi. Nyt voimme myydä, laskuttaa, tukea, kehittää ja ottaa käyttöön Microsoft-pilvitarjoomamme, joka mielestämme sopii täydellisesti kasvavaan pilviliiketoimintaan”, Atean pääjohtaja Claus Hougesen sanoo.

Syndication-kumppaniohjelma tiivistää yhteistyötä

Microsoftin Syndication-ohjelma on suunniteltu Atean kaltaisten vakiintuneiden kumppaneiden tiivistä yhteistyötä varten. Ohjelmassa mukana olevat kumppanit tarjoavat lisäarvopalveluja, jotka on paketoitu Microsofin Online-palvelujen kanssa. Syndication-ohjelman ansiosta Atea voi yhdistää Microsoftin isännöimiä palveluja oman valikoimansa tuotteisiin ja palveluihin luodakseen asiakkaita hyödyttäviä kokonaisuuksia. Ohjelman mukaisesti:

- Asiakkaat ostavat Atealta Microsoftin isännöimiä palveluja osana Atean palvelupaketteja.
- Atea voi kehittää Microsoftin Online Services -palveluihin pohjautuvia esimerkiksi koulutukseen, yhdistettyyn viestintään ja videoratkaisuihin liittyviä lisäarvopalveluja ja siten toimittaa asiakkailleen heidän tarpeitaan vastaavia kokonaisratkaisuja.
- Asiakkaat ovat suoraan yhteydessä Ateaan, joka toimittaa, tukee ja laskuttaa Microsoftin palvelut.
- Microsoftin ja Atean järjestelmät on integroitu palvelun tilausta, hankintaa, ylläpitoa ja laskutusta varten.
- Atean ja Microsofin Online Services -pilvipalveluiden väliset rahoitus-, toiminta-, tuki- ja liiketoimintaprosessit on integroitu.
- Microsoft ja Atea-konserni kehittävät yhteisen markkinointi- ja kanavastrategian maksimoidakseen liikevaihdon ja asiakastyytyväisyyden.

Atea-konserni ja Microsoft Corporation ovat allekirjoittaneet sopimuksen. Ohjelman arvioidaan alkavan vuoden 2011 ensimmäisellä puoliskolla.

Lisätietoja Microsoft Online Services –pilvipalveluista: www.microsoft.fi/online

Claus Hougesen, Atea-konsernin pääjohtaja, puh. +45 30 78 12 00
Juha Sihvonen, Atea Finland Oy:n toimitusjohtaja, puh. 0400 735 134, juha.sihvonen@atea.fi
Pasi Sairanen, Ater Finland Oy:n Director, Solutions&Offering, puh. 040 527 5230, pasi.sairanen@atea.fi