Microsoft ja Nokia tuovat Windows Live -palvelut miljooniin matkapuhelimiin

Nokia ja Microsoft tuovat markkinoille matkapuhelimiin räätälöidyn version Microsoftin Windows Live -palveluista. S60-ohjelmistoalustalla toimivien matkaviestinten käyttäjät 11 maassa voivat ladata käyttöönsä nämä Windows Live -palvelut: Hotmail, Windows Live Messenger, Windows Live Contacts ja Windows Live Spaces. Ensi vuodesta lähtien myös Nokian 40-sarjan matkapuhelimen ostajat saavat palvelut käyttöönsä.

Windows Liven avulla Nokian ja Microsoftin asiakkaat pystyvät hoitamaan yhteyksiä ja hankkimaan tietoa vaivattomasti myös matkapuhelimella tai -viestimellä. Nokia tuo Windows Live -palvelut sekä S60- että S40-ohjelmistoalustalle, jolloin matkapuhelimen käyttäjät pääsevät navigoimaan saumattomasti yhteystietojen, sähköpostin, pika- ja tekstiviestien, puheluiden sekä kameran ja valokuvien välillä.

“Nokian laaja ja joustava jakeluverkosto ja Windows Live -palvelut Nokian matkapuhelimissa varmistavat, että asiakkaamme pystyvät käyttämään heille tärkeitä verkkopalveluja myös ollessaan liikkeellä”, sanoo Nokian Multimedia-yksikön strategiasta ja teknologiasta vastaava johtaja Jari Pasanen.

Windows Live -palvelut ovat tarjolla Nokia N73-, N80 Internet Edition -, N95-, N76- ja N93i-matkaviestinten käyttäjille. Suomen lisäksi palvelu on tarjolla Alankomaissa, Espanjassa, Iso-Britanniassa, Norjassa, Ranskassa, Ruotsissa, Saksassa, Saudi-Arabiassa, Tanskassa ja Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa. Lisätietoja saa osoitteesta www.nokia.com/windowslive. Palvelusta on aluksi tarjolla ilmainen versio, mutta se voi jatkossa muuttua maksulliseksi.

“Windows Live -palvelujen tuominen Nokian matkapuhelimiin osoittaa, että olemme sitoutuneet laajentamaan käyttäjien verkkoelämää tietokoneista matkapuhelimiin ja näin edistämään uusia mobiilielämyksiä", sanoo Microsoftin Online Services Business -yksiköstä vastaava johtaja Steve Berkowitz. “Nyt entistä useampi kuluttaja voi kokea Windows Liven edut. Palvelu yhdistää käyttäjän hänelle tärkeisiin tietoihin ja ihmisiin miltei kaikkialta."

Microsoftin Windows Live -palveluiden tuominen Nokian matkapuhelimiin on jatkoa yhtiöiden aiemmalle yhteistyölle, jonka myötä Microsoftin Live Search -hakupalvelu integroitiin Nokia Mobile Search -toimintoon. Nokia aikoo laajentaa hakupalvelun myös S40-ohjelmistoalustalleen, jotta käyttäjän hakukokemus saadaan entistä paremmaksi yhä useammassa matkaviestimessä.