Microsoftin Live Search -hauilla varoja maailman pakolaisnuorille

Microsoft käynnistää maailmanlaajuisen kampanjan varojen keräämiseksi Yhdistyneiden Kansakuntien pakolaisjärjestön UNHCR:n Ninemillion.org-kampanjalle. Yhtiö lahjoittaa Ninemillion.org:lle rahaa jokaisesta Live Search -hakukoneella tehdystä Internet-hausta maaliskuun loppuun asti. Hakuja voi tehdä osoitteessa http://click4thecause.live.com.

Ninemillion.org-kampanjan taustalla ovat UNHCR, Microsoft ja Nike sekä joukko muita yrityksiä, joiden tavoitteena on auttaa maailman arviolta yhdeksää miljoonaa pakolaislasta ja -nuorta. Live Search -lahjoituskampanjasta kerrotaan ja sitä mainostetaan näkyvästi Internetissä.

Maailman pakolaisten päivänä 20. kesäkuuta 2006 käynnistynyt Ninemillion.org on esimerkki siitä, miten julkisyhteisöt ja yritykset voivat tuoda pakolaisille uutta toivoa. Kaksi kolmasosaa kampanjan avulla kerätyistä varoista lahjoitetaan UNHCR:lle käytettäväksi koulutuksen järjestämiseen pakolaisyhteisöissä.