Miljoona suomalaista käyttää Klarnan verkkomaksupalveluita

Jo lähes joka viides suomalainen on käyttänyt Klarnan verkkomaksupalvelua, joka on käytössä lukuisissa verkkokaupoissa Suomessa.

Klarna tarjoaa turvallisia ja helppokäyttöisiä maksupalveluita niin verkkokaupoille kuin yksittäisille kuluttajillekin. Joulukuussa 2012 Klarna saavutti Suomessa merkittävän, miljoonan asiakkaan virstanpylvään.

”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että meillä on nyt miljoona uniikkia kuluttaja-asiakasta Suomessa. Se osoittaa, että helpolle ja turvalliselle palvelullemme on aidosti kysyntää”, Suomen maajohtaja Casimir Ehrnrooth sanoo.

”Uskomme, että verkkokauppa tulee kasvamaan entisestään tulevaisuudessa, ja mutkattomasti toimivan verkkomaksupalvelun tarjoaminen on erittäin tärkeää verkkokauppojen menestymiselle. Vastaisuudessa tavoitteemme on kasvaa edelleen ja saavuttaa kaksi miljoonaa suomalaista kuluttaja-asiakasta.”

Kuluttajien toive on maksaa verkko-ostokset jälkikäteen

Joulukauppa on tänä vuonna käynyt kuumana myös verkkokaupoissa. Itellan tutkimuksen mukaan jo yli puolet (54 %) suomalaisista aikoo tehdä jouluostoksia verkossa. Verkkokaupat ovat kuitenkin ainoa markkinapaikka, jossa kuluttajan odotetaan maksavan tuote etukäteen; kivijalkamyymälöissä kuluttaja voi aina tutustua tuotteeseen ennen maksua. PostNordin tekemän pohjoismaiseen verkkokauppaan keskittyneen tutkimuksen mukaan enemmistö suomalaisista haluaisi kuitenkin mieluiten maksaa verkkokauppaostoksensa laskulla vasta tavaroiden toimituksen jälkeen.

“Meidän näkökulmastamme tärkeintä on se, että nykyään kuluttajat haluavat maksaa verkkokauppaostoksensa vasta, kun ne on vastaanotettu ja todettu juuri oikeiksi tuotteiksi. Niin ikään palvelumme joustavuus on merkittävää: tarjoamme sekä lasku- että tilivaihtoehdon. Luonnollisesti myös verkkokaupan yleinen kasvu on lisännyt palvelumme kysyntää”, Ehrnrooth selittää asiakasmäärän kasvua.

Joustavuus on Klarnan valtti

Klarnan tarjoama yksinkertainen maksuprosessi, joka ei vaadi kuluttajalta rekisteröitymistä, tekee tilaamisesta helpompaa ja nopeampaa: kuluttaja käyttää ostamiseen tietoja, jotka ovat mielessä jatkuvasti, eikä siihen tarvita esimerkiksi erillisiä verkkopankkitunnuksia. Verkkokauppa-asiakkaille Klarnan suoraviivainen maksuprosessi lisää konversiota.

Klarnan joustava laskutus mahdollistaa maksamisen joko kerralla tai erissä. Tämä auttaa niin kuluttajaa kuin myyjääkin: Kuluttaja voi maksaa ostokset 14 päivää tilaamisesta tai jopa muuttaa tarvittaessa eräpäivää. Klarna tarjoaa myös osamaksukampanjoita, jotka lisäävät kuluttajien ostovoimaa ostohetkellä.

Klarna on toiminut Suomessa heinäkuusta 2008 saakka. Noin 50 000 maksutapahtumaa kulkee Klarnan palvelun läpi Suomessa viikoittain. Klarnan suomalaisia verkkokauppa-asiakkaita ovat muun muassa verkkokauppa.com, cdon.com, suomalainen.com, nelly.com, adlibris.fi, stadium.fi ja jeans.fi. Uusia verkkokauppa-asiakkaita tulee jatkuvasti.

Casimir Ehrnrooth
Suomen maajohtaja
Klarna Oy
casimir.ehrnrooth@klarna.com
+358 500 702 988

Klarna
Klarna tarjoaa helppoja ja turvallisia maksuratkaisuja yli 15 000 verkkokaupalle ja yli 7 miljoonalle asiakkaalle Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Itävallassa ja Alankomaissa. Klarna perustettiin vuonna 2005 tavoitteenaan tehdä verkossa ostamisesta turvallisempaa ja helpompaa. Klarnan palveluiden ydin on tilauksen maksaminen jälkikäteen, jolloin kuluttaja saa tuotteen ensin ja maksaa vasta myöhemmin. Samalla Klarna kantaa luotto- ja petosriskit verkkokauppiaan puolesta. Klarna on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä: seitsemässä vuodessa se on laajentanut yhteensä seitsemään maahan ja työllistää nykyisin lähes 800 henkeä. Suomessa Klarna työllistää 12 henkeä. Klarnan liikevaihto vuodelta 2012 on arviolta yli miljardi Ruotsin kruunua.
www.klarna.com