• Cocomms Oy/

MIRAE ASSET TUO KEHITTYVILLE MARKKINOILLE JA AASIAN-TYYNENMEREN ALUEELLE SIJOITTAVAT RAHASTONSA SUOMALAISTEN YKSITYISSIJOITTAJIEN ULOTTUVILLE

Mirae Asset Global Investments Group (“Mirae Asset”), yksi Aasian johtavista varainhoitajista1, tuo kehittyville markkinoille ja Aasian-Tyynenmeren alueelle sijoittavat rahastonsa suomalaisten yksityissijoittajien ulottuville. Suomessa rahastoja markkinoi Pohjola Varainhoito, Suomen johtava institutionaalisten sijoittajien ja varakkaiden yksityishenkilöiden varainhoitaja.

Sijoittajat voivat sijoittaa neljään eri osakerahastoon, jotka on rekisteröity Luxemburgissa. Heinäkuussa 2008 toimintansa aloittaneet rahastot tavoittelevat pitkän aikavälin arvonnousua  hyödyntämällä tarkkaa yritysanalyysiä ja valitsemalla alfaa tuottavia osakkeita.

SICAV-rahastot vastaavat Mirae Assetin Koreaan rekisteröityjä rahastoja, jotka ovat toimineet pitempään ja joita hallinnoivat paikalliset salkunhoitajat.

Yksi esimerkki näistä rahastoista on Mirae Assetin Korean osakerahasto (Mirae Asset Korea Equity Fund), jolle Standard & Poor’s myönsi hiljattain AA-luokituksen. Tämä kuvastaa yhtiön kykyä tuottaa pitkän aikavälin arvonnousua sekä lisäarvoa sijoittajilleen.

”Suomalaiset yksityissijoittajat ovat hyvin kiinnostuneita kehittyvien markkinoiden ja Aasian-Tyynenmeren alueen sijoitusmahdollisuuksista. Kehittyvien markkinoiden asiantuntijoina tuomme nyt suomalaisten yksityissijoittajien ulottuville joukon kehittyvien markkinoiden tuotteita. Sijoitustapamme on vakaa ja aidosti aktiivinen”, sanoo Kenho Kim, Mirae Asset Global Investments (UK) Limitedin Euroopan-toimintojen toimitusjohtaja.

“Uskomme kehittyvien markkinoiden kasvun jatkuvan yleisesti vahvana vahvan kotimaisen kysynnän ja investointien ansiosta. Kotimaiseen kysyntään ja paraneviin vientinäkyviin perustuva kehittyvien markkinoiden talouskasvu jatkaa maailmantalouden veturina.”

Rahastot:

Asia Pacific Equity Fund
Rahasto sijoittaa Aasian-Tyynenmeren alueen (ei Japani) pörssilistattuihin osakkeisiin. Vertailuindeksinä on MSCI AC Asia Pacific ex Japan -indeksi.

Korea Equity Fund
Rahasto sijoittaa korealaisiin osakkeisiin. Salkunhoitajana toimii Sung Woo Kim. Vertailuindeksinä on Kospi-indeksi.

China Sector Leader Equity Fund
Rahasto sijoittaa pörssinoteerattuihin osakkeisiin Kiinassa (vain B-osakkeet) ja Hongkongissa. Salkunhoitajana toimii Li Cong. Vertailuindeksinä on MSCI China -indeksi.

GEM Sector Leader Equity Fund
Rahasto sijoittaa pääasiassa eri kehittyvillä markkinoilla toimivien tai niistä valtaosan liikevaihdostaan saavien toimialansa johtavien yritysten osakkeisiin ja osakkeisiin perustuviin arvopapereihin.

Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan liitteenä.

Anna-Mari Tiilikainen, Cocomms
anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com                                                                             09 6689 6925

Constanze Ullmann, Citigate Dewe Rogerson                                                    +44 (0)20 7282 1043
constanze.ullmann@citigatedr.co.uk

Jo Skinner, Citigate Dewe Rogerson                                                                      +44 (0)20 7282 1092
Jo.skinner@citigatedr.co.uk

Mirae Asset Global Investments (UK)                                                                   +44 (0)20 7715 9900
londondistribution@miraeasset.com

Mirae Asset Global Investments (UK)
Mirae Asset Global Investments (UK) on
Mirae Asset Financial Groupin kokonaan omistama tytäryhtiö, ja sitä valvoo Ison-Britannian finanssivalvontaviranomainen Financial Services Authority. Vuonna 1997 perustettu Mirae Asset Global Investments on yksi Aasian suurimmista riippumattomista varainhoitajista1  ja yksi maailman suurimmista aktiivisista sijoittajista, joka sijoittaa kehittyvien markkinoiden osakkeisiin. Yhtiön hallinnoimat varat ovat 53 miljardia dollaria (joulukuu 2010). Mirae Asset Global Investments Groupin pääkonttori on Koreassa, ja sillä on toimipisteet Soulissa, Hongkongissa, Shanghaissa, Mumbaissa, Vietnamissa, Lontoossa, New Yorkissa ja Sao Paulossa. Mirae Assetissa työskentee yli 200 Aasiaan ja muihin kehittyviin markkinoihin erikoistunutta sijoitusammattilaista.3  www.miraeasset.co.uk

1). 20 suurinta yksityissijoittajien varainhoitajaa Aasiassa mukaan lukien Japani ja Intia, ei Australia.  Salkunhoitajatutkimus, Asia Asset Management, syyskuu 2010
2). Yksi suurimmista sijoittajista, joka sijoittaa kehittyvien markkinoiden osakkeisiin. Tutkimukseen osallistui 54 varainhoitajaa. Investing in Emerging Market Equities Survey, Investment & Pensions Europe (IPE), tammikuu 2011
3). Mirae Asset Global Investments Group, tammikuu 2011. Sijoitusammattilaisiin kuuluvat avustavat salkunhoitajat, analyytikoiden avustajat sekä meklarit.