Mitsubishi esittelee Concept XR-PHEV II:n ja täysin uuden L200-mallin Genevessä

Mitsubishi esittelee Geneven autonäyttelyssä maaliskuun alussa kaksi kiinnostavaa uutuutta. Mitsubishi Concept XR-PHEV II on katumaasturiluokkaan sijoittuva kompakti SUV, joka on varustettu uudella ladattavalla Plug-in Hybrid EV (PHEV) -teknologialla. Toinen Mitsubishin uutuus on täysin uusi L200-malli, joka saapuu Euroopassa myyntiin ensi kesänä.

Mitsubishi Concept XR PHEV II

Mitsubishi Concept XR PHEV II:sta odotetaan Mitsubishin toista PHEV-mallia viime vuonna lanseeratun Outlander PHEV:n rinnalle. Mitsubishi Concept XR PHEV II hyödyntää Mitsubishin PHEV-järjestelmää, joka on ideaali etuvetoiselle urbaanille crossoverille. Kehittyneen tekniikan ansiosta auton CO2-arvo on alle 40 g/km. Alhaisista päästöistään huolimatta auto tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn 163-hevosvoimaisella moottorillaan. PHEV-konseptimalli kuvastaa Mitsubishin panostusta sähköajoneuvoihin ja ympäristöystävällisiin teknologioihin. Mitsubishi on parhaillaan kehittämässä PHEV-teknologiaa kaikkiin malleihinsa, joita se tulee esittelemään lähitulevaisuudessa.

Mitsubishi XR-PHEV II ilmaisee muotoilussaan elinvoimaista dynaamisuutta ottaen vaikutteita pikajuoksijan lähtöasennosta. Auton keulailme on saanut innoitteensa legendaarisesta Mitsubishi Pajerosta korostaen auton suorituskykyistä vaikutelmaa.

Uusi PHEV-järjestelmä on suunniteltu käytettäväksi etumoottorisiin ja -vetoisiin malleihin käsittäen MIVEC-moottorin, uuden sähkömoottorin ja voimansiirtoyksikön. Uusi PHEV-voimalinja on kompakti ja tehokas kehittäen korkean tehon ja väännön.

PHEV-järjestelmän pääsääntöinen liikkumistapa on sähkö. Ajo-olosuhteista ja akun varaustilasta riippuen järjestelmä valitsee automaattisesti ajotilan sähkön, sarja- tai rinnakkaishybridin väliltä. Kuljettaja voi valita ajon aikana sähköä säästävän Battery Save- tai akkuja lataavan Battery Charge -tilan. Vaikka järjestelmä tarjoaa vahvaa suorituskykyä ja urheilullisuutta, auto on erittäin hiljainen ja nautinnollinen ajettava.

Tekniset tiedot: Mitsubishi Concept XR-PHEV II

Pituus x leveys x korkeus 4,490mm × 1,890 mm × 1,620 mm
Akseliväli 2,670 mm
Istuimet 4
Akun kapasiteetti 12 kWh
Teho 120 kW (163 hv)
Vetotapa 2WD
CO2-päästöt Alle 40 g/km

Mitsubishi L200

Mitsubishi esittelee Euroopan markkinoille suunnatun täysin uuden L200-mallin Genevessä. Viidennen sukupolven L200-mallin vahvuuksia ovat luotettavuus, sisätilojen mukavuus ja käsiteltävyys. Auto on entistä monikäyttöisempi, sillä myös Club Cab -versiossa on nyt takaovet. Uusi L200 onkin suunniteltu vastaamaan aiempaa paremmin asiakkaiden tarpeita globaaleilla pick-up-markkinoilla.

Mitsubishi L200 -malliin sopii parhaiten käsite Sports Utility Truck (SUT), koska se yhdistää kaupunkimaasturin mukavuuden ja maastoajo-ominaisuudet väkivahvaan pick-upiin. Auto käyttää samaa Super Select 4WD-II -voimalinjaa kuin legendaarinen Mitsubishi Pajero -maastoauto. 4WD-järjestelmä takaa kaikissa olosuhteissa erinomaisen suorituskyvyn. Valittavana on neljä eri ajotilaa, joista 2WD maksimoi parhaan polttoainetalouden. Kolme 4WD-ajotilaa soveltuvat päivittäisestä ajosta aina vaikeakulkuiseen maastoon.

Mitsubishi L200 on saanut täysin uuden 2.4-litraisen MIVEC-turboahdetun dieselmoottorin, joka noudattaa Euroopan tiukkoja ympäristömääräyksiä. Moottori on varustettu päästöjä alentavalla Auto Stop & Go -järjestelmällä. Uuden L200-mallin CO2-päästöt ovat alhaisimmillaan 169 g/km täysin uudella 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla.

Uusi alumiinilohkoinen moottori tuottaa versiosta riippuen tehoa 154 hv / 181 hv ja vääntöä 380 Nm / 430 Nm. Alhaalta vääntävä moottori on erittäin suorituskykyinen kuorman kanssa. Muuttuvageometrinen turboahdin antaa paremman vasteen tarjoten hienon ajonautinnon uuden 6-vaihteisen manuaalivaihteiston tai 5-vaihteisen automaatin kanssa.

Täysin uusi Mitsubishi L200 ilmentää muotoilussaan urheilullista tyyliä. Uusi muotoilu on alentanut auton ilmanvastusta (Cd 0,40) ja parantanut polttoainetaloudellisuutta. Auton sisätiloissa puolestaan korostuvat laatu ja turvallisuus. L200 on aiempaa hiljaisempi ajettava uuden moottorin ja auton koriin tehtyjen parannusten myötä. Auton takajousitusta ja alustaa on niin ikään parannettu. Korin vääntöjäykkyys on kasvanut 7 prosenttia. Ohjauksen nopeampi välityssuhde on tehnyt autosta helpomman käsiteltävän. Nämä ja parempi istuma- ja ajoasento tekevät uudesta L200-mallista entistä nautittavamman ajettavan kaikissa olosuhteissa.

Uuteen Mitsubishi L200-malliin on saatavavana uusia mukavuus- ja turvallisuusvarusteita. Avaimeton käynnistysmahdollisuus, automaattinen kaksialueilmastointi, perävaunun vakautusjärjestelmä, mäkilähtöavustin ja peruutuskamera tarjoavat ensiluokkaista mukavuutta niin työssä kuin vapaalla.

Täysin uusi Mitsubishi L200 malli on valmistettu Thaimaassa. Auto lanseerataan Euroopassa Club Cab- ja Double Cab -versioina ensi kesänä.

Tekniset tiedot: Mitsubishi L200

Pituus x leveys x korkeus 5285 mm x 1815 mm x 1780 mm
Akseliväli 3000 mm
Istuimet 5
Moottori Turboahdettu 2.4L MIVEC diesel
Voimalinja Super Select 4WD-II
CO2-päästöt 169 g/km (6MT) / 189 g/km (5AT)
Teho 154 hv / 181 hv
Vääntö 380 Nm / 430 Nm

Kuvat: www.mitsubishi-motors-at-2015-geneva-motor-show.com

Lisätietoja
Lauri Puintila, PR-päällikkö, Mitsubishi-maahantuonti, Lauri.Puintila (at) delta.fi, 040 584 4685

Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
Ensimmäinen Mitsubishi-auto valmistettiin vuonna 1917, ja nykymuotoinen MMC perustettiin vuonna 1970.
Vuonna 2013 MMC:lla oli maailmanlaajuisesti yli 30 000 työntekijää ja sen liikevaihto oli 104,7 biljoonaa yeniä. Vuonna 2013 myytiin 1047 000 Mitsubishiä yli 160 maassa.
MMC on osa Mitsubishi Corporation -yritysryhmää. Mitsubishin maahantuontiyhtiö Suomessa on Delta Motor Group.