• Cocomms Oy/

NALLE PUH SAA UUDEN YSTÄVÄN JA UUDEN ILMEEN, KUN DISNEYN YSTÄVÄNI TIIKERI JA NALLE PUH ALKAA MAANANTAINA 13. ELOKUUTA

Nalle Puhin, Tiikerin ja muiden tuttujen seuraan liittyy uusi ystävä, ihastuttava kuusivuotias Emmi. Uudet seikkailut odottavat Puolen hehtaarin metsässä opettavaisen Disneyn Ystäväni Tiikeri ja Nalle Puh -sarjan parissa. Sarjan ensi-ilta on Playhouse Disney -kanavalla maanantaina 13. elokuuta kello 10.30. Samalla se alkaa pyöriä myös 2–5-vuotiaiden opettavaisessa ohjelmakokonaisuudessa Disney Channelilla kello 10.00.

Sarjan tähtinä loistavat A. A. Milnen ajattomat hahmot Nalle Puh, Tiikeri, Nasu, Ihaa, Kani ja muut suosikit. Mukana on myös ensiesiintymisensä televisiossa tekevä Fantti sekä uusina hahmoina naapuriin muuttanut Emmi ja hänen koiranpentunsa Pilkku. Kaikki ihastuttavat hahmot esittäytyvät ensi kertaa tietokoneanimaationa. Alkuperäisten Nalle Puh -kertomusten henkeä kunnioittavat tarinat kertovat yhteisöllisyydestä, ystävyydestä ja arvaamattomista seikkailuista, mutta vauhtiakaan niistä ei puutu – hupsuttelusta pitävä, hyvin utelias kuusivuotias tyttö tuo Puolen hehtaarin metsään uutta vipinää! Jokaisessa jaksossa ratkaistaan Puolen hehtaarin metsässä piilevää mysteeriä herttaisen hauskaan tyyliin, joka on myös vanhempien mieleen. Salaisuuksia selvittelevät seikkailevat Supernuuskijat Tiikeri, Nalle Puh ja Emmi. Sarjaan sisältyy myös vuorovaikutteisia pedagogisia elementtejä, jolla halutaan kehittää pienimpienkin katsojien pohdintataitoja. Kiehtovissa uusissa kertomuksissa Nalle Puh, Tiikeri ja Emmi kannustavat nuoria katsojiaan laulaen yhdessä: ”Mieti, Mieti, Mieti”

”Ystäväni Tiikeri ja Nalle Puh tarjoaa 2–5-vuotiaille lapsille tilaisuuden kokea Puolen hehtaarin metsä heidänlaisensa, samanikäisen ystävän silmin. Emmin kautta katsojat voivat osallistua rakastettujen Nalle Puh -hahmojen seikkailuihin”, Disney Channel Scandinavian varatoimitusjohtaja Casper Bjørner sanoo. ”Puolen hehtaarin metsän monipuolinen luontoympäristö luo mainiot puitteet tarinoille, joissa korostetaan ongelmanratkaisua ja ’nuuskimista’. Lapset voivat esittää omia kysymyksiään ja reagoida käsillä olevaan haasteeseen.”

Disneyn Ystäväni Tiikeri ja Nalle Puh -sarja on puhuttu suomeksi. Sarjassa Tiikeri, Nalle Puh ja Emmi muuttuvat ongelmia ratkaisevaksi tehokolmikoksi heidän puettuaan ylleen kotikutoiset Supernuuskija-asunsa. Supernuuskijat ratkovat kiperiä arvoituksia omasta näkökulmastaan ja omien kykyjensä avulla. He pohtivat tilannetta yhteistuumin, olipa kyseessä sitten perhosten alkuperän selvittäminen tai ”Puhin mahan murina”.

Sarja kannustaa pohtimaan ja opettaa 2–5-vuotiaita kehittämään järkeilytaitojaan. Pyrkimyksenä on saada katsojat tarkkailemaan ympäröivää maailmaa ajatuksella ja ymmärtämään, että joskus asioiden kyseenalaistaminen on tärkeämpää kuin vastausten löytäminen. Myös yhteistyön ja vastuunkannon merkitystä tuodaan esille. Ystäväni Tiikeri ja Nalle Puh -sarjaa säestää mieleenpainuva, Disney-hengen mukainen musiikki, joka houkuttaa laulamaan mukana.

Pedagogisina neuvonantajina sarjan teossa ovat toimineet Debbie Jaffee ja Iris Sroka, Ph. D., riippumattomasta Hypothesis-konsulttiyrityksestä, jonka erikoisalana on lapsiin, perheeseen ja kasvattajiin keskittyvä tutkimus. Sroka toimi aiemmin Sesame Workshop -tuotantoyhtiön tutkimusjohtajana. Molemmat ovat olleet mukana myös Disney Channelin Mikki Hiiren kerhotalo -sarjan teossa.

Suomalaisten ääninäyttelijöiden aateliin kuuluvaa Jarmo Koskea kuullaan jälleen Nalle Puhina, kuten aina 1990-luvun alusta lähtien. Tiikerille äänensä lainaa Petri Hanttu ja Emmille 13-vuotias Mimosa Villamo.

Nalle Puh on erityisen suosittu hahmo Pohjoismaissa. Täällä myydään yli miljoona Nalle Puh -aiheista kirjaa joka vuosi. Lisäksi vuodesta 2000 alkaen on myyty 3,5 miljoonaa video- ja dvd-elokuvaa. Nalle Puh on saavuttanut suosiota myös valkokankaalla: lähes 2,6 miljoonaa katsojaa Pohjoismaissa on nähnyt Nalle Puhin ja kumppanit elokuvissa. Suomessa ilmestyy Nalle Puh -lehti 10 kertaa vuodessa, ja sen levikki on lähes 50 000 kappaletta kuussa.

”Olemme innoissamme, kun voimme esittää uusia Nalle Puh -tarinoita suomalaisperheille. Saamme Suomesta jatkuvasti palautetta, jossa toivotaan lisää uusia Nalle Puh -seikkailuja”, Mats Caneman, Walt Disney Internationalin Pohjoismaiden toimitusjohtaja kertoo.

Buena Vista Home Entertainment julkaisee sarjan ensimmäisen DVD:n Disneyn Ystäväni Tiikeri ja Nalle Puh: Joulunpelastajien oma elokuva hyvissä ajoin ennen joulua.

Kuvamateriaali ja lisätiedot:

Elisabeth Thomassen, PR-projektipäällikkö, Disney Channel Scandinavia,