• Cocomms Oy/

NDX Finland -johdannaispörssi aloittaa toimintansa Suomessa – kaupankäynti warranteilla ja sertifikaateilla alkaa

Suomalaiset sijoittajat pääsevät käymään kauppaa warranteilla ja sertifikaateilla NDX Finland -johdannaispörssissä 28.10.2010 alkaen. Kauppaa käydään euroissa, ja selvitys hoidetaan Euroclear Finlandin kautta.

Ruotsalaisen Nordic Growth Market -pörssin johdannaispörssi Nordic Derivatives Exchange NDX on kasvanut reippaasti vaihdoltaan ja sijoitustuotevalikoimaltaan viime vuosina. Menestyksen taustalla on pörssin edullinen hinnoittelumalli ja panostaminen sijoittajien jatkuvaan koulutukseen.

“Nyt menestyksekäs toimintamallimme tuodaan Suomeen. Näemme täällä suuria mahdollisuuksia, sillä suomalainen warrantti- ja sertifikaattimarkkina on pienentynyt vaihdoltaan huomattavasti parin vuoden takaiseen tilanteeseen nähden. Aiomme nyt kääntää tämän trendin nousemaan ylöspäin”, NDX:n johtaja Tommy Fransson sanoo.

"Uskomme uusien liikkeellelaskijoiden liittyvän pian NDX:ään ja lisäävän nyt tarjolla olevien sijoitustuotteiden määrää.”

NDX Finland -pörssin avajaistilaisuus kutsuvieraille pidetään tänään Helsingin Pörssitalolla. Isäntinä ovat NDX:n lisäksi liikkeeseenlaskijat Commerzbank, Royal Bank of Scotland ja Nordea.

Tommy Fransson, NDX:n johtaja, Nordic Growth Market
Puh. +46 8 566 390 00, tommy.fransson(at)ngm.se

Anna-Mari Tiilikainen, viestintätoimisto Cocomms
Puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com