Nebula ostaa Maxisatin laajakaistapalvelut

Suomalainen ICT-palveluyritys Nebula jatkaa ripeää kasvuaan ostamalla Maxisatin Maxinetti-laajakaistaliiketoiminnan pääkaupunkiseudulla. Ostossa Nebulalle siirtyy noin 850 ADSL-liittymää.

Yhteydet siirretään Nebulan runkoverkkoon kesäkuun aikana. Samalla liittymien nopeudet nousevat: 2M- ja 4M-liittymät 8 megabittiin ja 8M-liittymä 24 megabittiin. Hinnat pysyvät kuitenkin samana.

”Uusille asiakkaillemme muutos näkyy aiempaa nopeampana Internet-yhteytenä, jonka varmistaa Nebulan oma turvallinen ja toimiva runkoverkko. Lisäksi asiakkaat ovat hyvissä käsissä, sillä heitä palvelee Nebulan kokenut ja kiitelty henkilökunta”, sanoo Nebulan toimitusjohtaja Ville Skogberg.

Yhteyspalvelut on Nebulan merkittävin yksittäinen tuotealue, joka vuonna 2010 muodosti 39 % yhtiön liikevaihdosta. Tällä kaupalla vahvistetaan entisestään yhteysliiketoiminnan merkitystä Nebulalle. Nebulan palvelut vastaavat noin 10 %:sta Suomen kaikesta Internet-liikenteestä.

”Maxisat haluaa jatkossa keskittyä tv-palveluihin, joten päätimme myydä laajakaistapalvelumme Nebulalle. Yhteistyö jatkuu, sillä Nebulalla ja Maxisatilla on tarkoitus syksyyn mennessä tuoda yhdessä markkinoille teräväpiirtoteknologiaan pohjautuvia TV-palveluita. Lisäksi Nebula voi tarjota kaikille asiakkailleen Maxivisionin IPTV-palveluita”, sanoo Maxisatin toimitusjohtaja Tommi Blom.

Kaupan hintaa ei julkisteta. Liiketoimintakauppa ei sisällä henkilöstösiirtoja.

Nebula, Ville Skogberg, +358 45 679 0003

Maxisat, Tommi Blom, +358 50 598 6509

Nebula
Nebula on kotimainen ICT-palveluyritys, joka tarjoaa tukipalveluita, tietoliikenneyhteyksiä, palvelinratkaisuja, webhotelleja sekä liiketoimintaa tukevia sovelluksia. Toiminnan kulmakivenä on korkealaatuinen asiakaspalvelu, joka palvelee ympäri vuorokauden. Nebulalla on yli 15 000 asiakasta. Yhtiöllä on useita palvelinkeskuksia Suomessa, laitetilat Lontoossa ja Singaporessa sekä oma runkoverkko. Nebulan palvelut vastaavat noin 10 %:sta Suomen kaikesta Internet-liikenteestä. Vertailukelpoinen liikevaihto vuonna 2010 oli 17,6 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa on noin 100 henkilöä. Vuonna 1997 perustetun Nebulan omistavat avainhenkilöt ja Rite Internet Ventures.

Maxisat-konserni
Maxisat on vuonna 1984 perustettu suomalainen perheyritys. Maxisat palvelee kolmessa eri liiketoimintayksikössä monipuolisten tv-palvelujen sekä erilaisten tietoverkko-, video- ja äänijärjestelmien toimittajana. Maxisatin palveluksessa työskentelee 55 henkilöä ja konsernin liikevaihto on 7 M€.