Nebulan verkko liitti Laurean kampukset yhteen

Suomalainen ICT-palveluntarjoaja Nebula on tehnyt sopimuksen tietoliikennepalveluiden toimittamisesta Laurea-ammattikorkeakoululle. Yhteydet siirrettiin Nebulan runkoverkkoon joulukuun 2012 aikana.

Nebula voitti keväällä 2012 järjestetyn avoimen kilpailutuksen Laurean runkoverkkopalveluista. Laurea tarvitsi modernit ja toimintavarmat yhteydet, joilla yhdistetään Laurean kampukset Tikkurilassa, Hyvinkäällä, Leppävaarassa, Otaniemessä, Keravalla, Lohjalla ja Turussa. Porvoon kampus jää tämän sopimuksen ulkopuolelle. Runkoverkko toimii yhteensä 12 kiinteistössä.

”Siirtoprojektia oli valmisteltu hyvässä hengessä ja yhteistyössä muutamia kuukausia. Siirto onnistuikin erinomaisesti ja käyttäjät tuskin edes huomasivat katkosta”, Laurean tietohallintopäällikkö Kimmo Pettinen sanoo.

Pettisen mukaan Nebula aloitti valmistelut hyvissä ajoin. ”Olen todella tyytyväinen Nebulan toimintaan siirtoprojektin valmistelussa. Mutkattomasti sujuneen yhteistyön ansiosta olimme hyvin valmistautuneita verkkopalvelutoimittajan vaihtoon. Käyttöönottoprojektin kuluessa saimme ratkaistua ongelmia, jotka olisivat saattaneet vaarantaa käyttöönoton, mikäli ne olisivat tulleet vastaan lähellä käyttöönottopäivää.”

”Laurean verkkoyhteydet toteutettiin Nebulan oman valokuiturunkoverkon avulla. Yhdistimme useat toimipisteet yhdeksi, turvalliseksi ja suojatuksi lähiverkoksi MPLS-teknologialla, jotta nopeaa tietoverkkoa voidaan hyödyntää Laurean data- ja multimedialiikennöinnissä”, Nebulan toimitusjohtaja Ville Skogberg sanoo.

Nebula toimittaa Laurealle tietoliikenneyhteydet sekä verkon valvonta- ja hallintapalvelut. Sopimus on kolmevuotinen, ja se sisältää option kahteen lisävuoteen. Sopimus on arvoltaan merkittävä.

Lisätietoja

Kimmo Pettinen, Laurean tietohallintopäällikkö, 0400 767 574, kimmo.pettinen (at) laurea.fi

Ville Skogberg, Nebulan toimitusjohtaja, puh. 045 679 0003, ville.skogberg (at) nebula.fi

Laurea
Laurea on uutta osaamista tuottava palveluinnovaatioiden ammattikorkeakoulu, jonka toiminnassa työelämäläheisyys on keskeisessä asemassa. Laurealainen toimintamalli Learning by Developing (LbD) nivoo yhteen koulutuksen, aluekehityksen sekä t&k-toiminnan. Laurean strategista kehittämistä ohjaa erityisesti eurooppalainen ja kansallinen innovaatiopolitiikka sekä tulevaisuuden osaamistarpeet. Laureassa opiskelijoita on noin 7 500 ja henkilöstöä 550. Laureasta valmistuu ammattilaisia 16 koulutusohjelmasta, joista 7 toteutetaan englannin kielellä. Laurealla on seitsemän yksikköä Uudellamaalla hyvien liikenneyhteyksien varrella.
www.laurea.fi

Nebula
Nebula on suomalainen ICT-palveluyritys, joka vie Suomen ja suomalaiset yritykset verkkoon. Nebula tarjoaa verkkoyhteyksiä, pilvipalveluja kuten web-sivujen ylläpitoa ja kapasiteettia, konesalien ja palvelinten käyttöpalveluja ja liiketoimintaa tehostavia toimistopalveluja. Verkkoyhteydet toteutetaan oman valokuiturunkoverkon avulla ja pilvipalvelut yhtiön useista omista palvelinkeskuksista. Nebulan palveluiden kautta kulkee yli 10 % Suomen kaikesta Internet-liikenteestä. Toiminnan kulmakivenä on korkealaatuinen suomenkielinen asiakaspalvelu, joka palvelee ympäri vuorokauden. Nebulalla on yli 33 000 asiakasta. Liikevaihto vuonna 2011 oli 21,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 100 henkilöä. Lisätietoja osoitteesta www.nebula.fi