Nebulasta Microsoftin ensimmäinen suomalainen WebMatrix-kumppani

Verkkosivujen kehittäjät voivat nyt julkaista Microsoftin ilmaisella työkalulla tehdyt sivustot suomalaisen palveluntarjoajan pilvipalvelimissa.

Kotimainen ICT-palveluyritys Nebula on Microsoftin ensimmäinen suomalainen kumppani, jonka pilvipalvelimet on testattu ja osoitettu yhteensopivaksi WebMatrix-työkalun kanssa. Maksuttoman WebMatrix-työkalun avulla verkkosivujen kehittäjä voi rakentaa sivustoja ja sovelluksia kirjoittamalla koodia itse, käyttämällä työkalun sivupohjia tai hyödyntämällä avoimen lähdekoodin julkaisuohjelmistoja.

”Nyt suomalaiset web-kehittäjät voivat valita kotimaisen palvelutarjoajan WebMatrixilla tekemiensä sivustojen ylläpitäjäksi. Toimintavarmojen pilvipalvelimiemme ansiosta sivut toimivat vakaasti ja nopeasti”, sanoo Nebulan toimitusjohtaja Ville Skogberg.

”On hienoa, että voimme nyt tarjota suomalaisen kumppanin palvelut työkaluamme käyttäville. Suomessa asennetaan vuosittain kymmeniätuhansia sovelluksia microsoft.com/web-palvelusta. WebMatrixin avulla voi vaivattomasti asentaa nämä sovellukset paikallisen kumppanin palvelimille, mikä helpottaa ja nopeuttaa sovellusten käyttöönottoa. Nebulalle tämä on hyvä mahdollisuus palvella alati laajenevaa asiakaskuntaansa aikaisempaa joustavammin”, sanoo Juhani Vuorio, Technology Evangelist, Microsoft Oy.

Palvelintilaa voi hankkia helposti suoraan Nebulan kotisivuilta osoitteesta http://www.nebula.fi/palvelut/pilvipalvelut/webhotellit/#wh2008

WebMatrix tukee kymmeniä avoimen lähdekoodin julkaisuohjelmistoja, kuten WordPressiä, Drupalia ja DotNetNukea. Microsoft onkin yksi suosituimmista avoimen lähdekoodin jakelukanavista. Omia sovelluksia voi kehittää PHP- ja ASP.NET-ohjelmointikielillä.

Lisätietoja

Nebula, Ville Skogberg, toimitusjohtaja, +358 45 679 0003, ville.skogberg@nebula.fi

Microsoft, Juhani Vuorio, Technology Evangelist, +358 50 572 761, juhani.vuorio@microsoft.fi

Nebula