Neljä kymmenestä suomalaisesta sammuttaa valot seksin ajaksi

Lauantaina 29. maaliskuuta on aika sammuttaa valot ja kaikki tarpeeton elektroniikka tunniksi Earth Hourin aikana. Miksi emme käyttäisi tilaisuutta hyväksi ja puolustaisi samalla läheisyyttä?

Durexin teettämän tutkimuksen mukaan neljä kymmenestä suomalaisesta harrastaa seksiä pimeässä, kun vain reilu neljännes pitää valot päällä. Durex kehottaakin suomalaisia hyödyntämään lauantain pimeän tunnin kumppaninsa kanssa ja ottamaan osaa maailmanlaajuisen kampanjaan ‒ "Turn Off to Turn On"

Yli puolet (55,6 %) vastaajista aikoo sammuttaa valot tunniksi, joten Earth Hour voisi hyvinkin johdattaa monet suomalaiset toistensa luo.

”Visiomme on edistää turvaseksiä ja myös auttaa pariskuntia pääsemään lähemmäksi toisiaan. Maailmanlaajuinen kampanjamme "Turn Off to Turn On" kannustaa kaikkia sammuttamaan tekniset laitteet ja valot tunniksi ja päästämään kiihko valloilleen makuuhuoneessa. Mikä olisikaan parempi aika sille kuin Earth Hour”, haastaa Line Holmelund, Durexin Pohjoismaiden tuotepäällikkö.

Tekniikan sanotaan tuovan ihmisiä yhteen. Mitä tapahtuu, kun tekniikka muuttuu niin keskeiseksi, että unohdamme rakkaamme? Olkoon Earth Hour lähtölaukaus vuoteen 2014, jona pelit, WhatsApp, Facebook, Twitter ja Instagram eivät ole enää parisuhteen kolmansia pyöriä. Sen sijaan 2014 voisi olla vuosi, jolloin todelliset suhteet ja varsinkin seksielämä olisivat jälleen asialistan kärjessä.

”Niille 30 prosentille suomalaisista vastaajista, jotka vain odottavat sähkökatkojen aikana sähköjen palautumista, toivotamme innostusta kokeilla jotain muuta. Earth Hourin aikana voit yrittää kokea vaikka sähköisempää intohimoa. Toivottavasti se on alku uudelle tavalle”, innostaa Holmelund.

Lisätietoja löytyy osoitteesta www.facebook.com/Durex tai käy katsomassa elokuva YouTubessa: www.youtube.com/user/DurexEarthHour

#Turnofftoturnon
#Turnofftoturnon on Durexin aloittama maailmanlaajuinen kampanja. Tavoitteena on kannustaa pariskuntia löytämään uudelleen lämpö suhteeseensa. Minkään ei pitäisi tulla hyvän seksin tielle ja siksi Durex kehottaa sulkemaan puhelimet, tabletit ja lukuvalot ja ottamaan pimeys haltuun. Yksinkertaisesti kyse on siitä, että nähdään vähemmän ja tunnetaan enemmän.

Earth Hour
Earth Hour on WWF:n organisoima kansainvälinen kampanja, joka kehottaa kotitalouksia ja yrityksiä ensisijaisesti sammuttamaan valot tunniksi ja haluttaessaan myös kytkemään ei-pakolliset sähkölaitteet pois käytöstä ja kiinnittämään näin huomio ilmastonmuutokseen. Kampanja järjestetään vuosittain maaliskuun viimeisenä lauantaina.

Earth Hour järjestetään 29.3.2014 kello 20.30‒21.30. (Lähde: Wikipedia)

Tietoja tutkimuksesta
Kysely teetettiin SnabbaSvar.se:llä 13.‒19. maaliskuuta 2014. Vastaajina oli 1014 suomalaista. Vastaajat valittiin 170 000 suomalaisen joukosta ja he kuuluvat noin 20 verkkopaneeliin. Vastaajat edustavat Suomen väestöä sukupuolen, iän ja asuinalueen mukaan.

Joni Svärd
Cocomms Oy
joni.svard (at) cocomms.com

Durex
Durex® on maailman johtava seksuaalisten hyvinvoinnin tuotteiden valmistaja. Durex valmistaa ja jakelee paitsi kondomeja, joilla on maailmanlaajuisesti hyväksytty standardi, myös stimuloivaa geeliä, liukuvoiteita ja intiimihieronnan tuotteita. Durexilla on yli 80 vuoden kokemus makuuhuoneissa ja se on omistautunut innostamaan pariskuntia harrastamaan turvaseksiä. Durex kehittää jatkuvasti uusia innovatiivisia tuotteita parantaakseen seksuaalista kokemusta ja auttaakseen pariskuntia lähemmäksi toisiaan. Lisätietoja on osoitteessa www.durex.fi.

Reckitt Benckiser (RB)
Reckitt Benckiser (RB) on globaali terveyteen, hygieniaan ja kodin kulutustavaroihin erikoistunut yritys. Tarjoamalla innovatiivisia terveellisen ja onnellisen elämän ratkaisuja RB on noussut 25 tärkeimmän pörssiyhtiön joukkoon Lontoon pörssissä. Vuodesta 2000 alkaen yrityksen nettotulot ovat kaksinkertaistuneet ja markkinaosuus nelinkertaistunut. Nykyisin yritys on maailmanlaajuisesti ensimmäinen tai toinen terveyden, hygienian ja kodin tuotekategorioissa. Ihmiset ja kulttuuri ovat RB:n menestyksen takana. Työntekijöillämme on vahva halu saavuttaa tuloksia ja tehdä parhaansa mihin tahansa keskittyvätkin, kuten yhteiskuntavastuuseen. Yhtiö on vähentänyt hiilidioksidipäästöjä 20 prosenttia viidessä vuodessa. Nyt tavoitteena on vähentää veden kulutusta kolmanneksella, mikä vähentää hiilidioksidipäästöjä kolmasosalla. Tavoitteena on myös, että kolmasosa nettotuloista tulee vastuullisesti tuotetuista tuotteista vuoteen 2020 mennessä.

Yhtiö on läsnä yli 60 maassa ja pääkonttorit sijaitsevat Britanniassa, Singaporessa, Dubaissa ja Amsterdamissa. Myyntiä on lähes 200 maassa. RB:llä on noin 32 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Lisätietoja osoitteessa www.rb.com