Netflixin uudet profiilit tarjoavat aiempaa henkilökohtaisemman käyttäjäkokemuksen

Maailman johtava internet-tv-palvelu Netflix julkisti tänään uuden profiiliominaisuuden, jonka avulla samassa taloudessa asuvat henkilöt saavat entistä enemmän irti Netflixistä. Profiiliominaisuus tarjoaa oman Netflix-kokemuksen jokaiselle käyttäjälle.

Netflixin tilaajat voivat nyt luoda erillisen profiilin kullekin saman talouden jäsenelle. Kukin katsoja saa oman käyttöliittymänsä, joka perustuu hänen katselumieltymyksiinsä, lempilajityyppeihinsä ja suosikkisarjoihinsa. Katselusuositukset perustuvat Netflixin suositusteknologiaan. Kuhunkin Netflix-tiliin voidaan luoda yhteensä viisi profiilia. Profiilit eivät vaadi lisämaksua, vaan ne sisältyvät perustilauksen hintaan.

”Uuden profiiliominaisuuden ansiosta Netflix on nyt entistä toimivampi ja henkilökohtaisempi. Erilliset profiilit mahdollistavat yksilöllisen Netflix-kokemuksen, joka rakentuu käyttäjän omien suosikkisarjojen ja -elokuvien ympärille, eivätkä suositukset enää sekoitu muiden perheenjäsenten suosituksiin”, kertoo Netflixin Chief Product Officer Neil Hunt.

Kunkin profiilin voi liittää eri Facebook-tiliin, jolloin käyttäjä voi nähdä myös Facebook-kavereidensa Netflix-suositukset. Profiiliominaisuuden ansiosta käyttäjän on myös entistä helpompi siirtyä Netflix Kidsiin, joka sisältää 12-vuotiaille ja nuoremmille soveltuvia sarjoja ja elokuvia.

Netflix tuo profiilit käyttöön vaiheittain 1. elokuuta alkaen, ja profiilit ovat kaikkien Netflixin jäsenten käytettävissä kahden viikon kuluessa. Uudet jäsenet voivat lisätä profiilin kullekin perheenjäsenelle rekisteröitymisen yhteydessä. Nykyiset jäsenet voivat luoda lisäprofiileja koska tahansa Netflixin sivustolla tai PlayStation 3 -konsolilla.

Profiileja voi käyttää useimmilla Netflixiä tukevilla laitteilla, kuten Netflix-verkkosivustolla, PlayStation 3- ja Xbox 360 -konsoleilla, iPadilla, iPhonella, AppleTV:llä ja muilla iOS-laitteilla sekä useimmilla älytelevisioilla. Yhteensopivien laitteiden luettelo kasvaa lähikuukausina.

Nina Jousenkylä

Viestintätoimisto Cocomms

nina.jousenkyla(at)cocomms.com

Netflix:
Netflix (NASDAQ: NFLX) on maailman johtava internet-tv-yhtiö, jolla on yli 36 miljoonaa jäsentä 40 maassa. Netflixistä katsotaan kuukaudessa yli miljardi tuntia tv-ohjelmia ja elokuvia, mukaan lukien Netflixin omaa tuotantoa. Netflixin jäsenet voivat katsoa sisältöä edullisella kuukausihinnalla niin paljon kuin haluavat, milloin ja missä tahansa, melkein miltä tahansa internetiin yhteydessä olevalta laitteelta. Palvelussa ei ole mainoksia, ja tilauksen voi peruuttaa milloin tahansa. Tutustu internettelevisioyhtiöiden edelläkävijään osoitteessa www.netflix.fi. Seuraa Netflixiä Facebookissa ja Twitterissä.

Avainsanat: