Nordcloud vahvistaa pilvi-infran palvelutarjoomaansa Trend Micron tietoturvalla

Pilvi-infrastruktuurin automatisointi- ja ylläpitopalveluita tarjoava Nordcloud ryhtyy yhteistyöhön Trend Micron kanssa. Yhtiö on aloittanut Trend Micron tietoturvaratkaisujen käytön omassa pilvi-infrapalvelutarjoomassaan.

Nordcloud tarjoaa automatisointi- ja ylläpitopalveluita yritysten pilvi-infrastruktuuriratkaisuille. Amazon Web Services, Google ja Microsoft Azure ovat yleisimmin sovelletut pilvialustat. Yhtiö on ainoa tällaisten palvelujen tarjoaja Pohjoismaissa.

“Koska pilvi-infrastruktuuriasiakkaamme ovat yrityksiä, tietoturvamme on pakko olla raudanluja. Trend Micron kanssa muodostamme unelmatiimin: meillä on paras julkisen pilven tietoturva yhdistettynä markkinoiden parhaaseen käytännön osaamiseemme pilvi-infrastruktuuriratkaisujen automatisoinnissa ja ylläpidossa. Kaiken tämän taustalla ovat maailman suurimmat julkisen pilvikapasiteetin tarjoajat”, sanoo Nordcloudin toimitusjohtaja Esa Kinnunen.

“Valitsimme Trend Micron strategiseksi kumppaniksemme, sillä se on selvä johtaja palvelinten tietoturvassa. Yhtiö on myös panostanut vahvasti julkisen pilven tietoturvaratkaisujen kehittämiseen.”

“Nordcloud on juuri sopiva kumppani Trend Microlle, sillä yhä useammat yritykset ovat kiinnostuneita julkisen pilven hyödyntämisestä. Nordcloud pystyy varmistamaan, että julkisen pilven käyttö on turvallista”, sanoo Trend Micron Suomen ja Baltian alueen johtaja Kimmo Vesajoki.

Julkisen pilven hyödyntäminen tekee IT-infrastruktuurista joustavamman ja kustannustehokkaamman kuin koskaan. Käytännössä julkinen pilvi skaalautuu rajattomasti ja vastaa suurimpienkin kuormitusten vaatimuksiin. Toisaalta käyttäjä maksaa vain käytöstään – tarvittaessa käytettyjen tuntien tai jopa minuuttien mukaan.

Nordcloud perustettiin loppuvuodesta 2011. Siitä lähtien yhtiö on rakentanut infrastruktuuriratkaisuja yli 120 asiakkaalle, jotka enimmäkseen keskikokoisia tai suuria, digitaalisia palveluja tarjoavia yrityksiä kuten Sanoma ja Fonecta.

Nordcloud käyttää Trend Micron Deep Security -tuotetta pilvipalveluiden tietoturvan varmistamiseen.

Nordcloud
Toimitusjohtaja Esa Kinnunen
esa.kinnunen@nordcloud.com

Trend Micro
Suomen ja Baltian alueen johtaja Kimmo Vesajoki
kimmo_vesajoki@trendmicro.com
0400 488 071

Tietoturvayhtiö Trend Micro on pilvipohjaisten turvallisuusratkaisujen globaali markkinajohtaja. Yhtiön turvallisuus- ja uhkienhallintaratkaisut suojaavat yritysten ja yksityiskäyttäjien digitaalista tietojenvaihtoa. Palvelinturvallisuuden edelläkävijänä toimitamme luokkansa parhaat, asiakkaillemme ja kumppaneillemme sopiviksi mitoitetut turvallisuusratkaisut päätelaitteisiin, palvelimiin ja pilveen. Ratkaisumme pysäyttävät uudet uhat nopeasti ja suojelevat tietoja fyysisissä, virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Alansa johtavan Trend Micro Smart Protection Network -tiedonlouhintaverkon tukemat tuotteemme ja palvelumme pysäyttävät uhat syntysijoillaan internetissä. Vuonna 1988 perustetulla Trend Microlla on maailmanlaajuisesti palveluksessaan yli 5200 työntekijää, joista 1300 asiantuntijaa on erikoistunut tietoverkon uhkien torjuntaan. www.trendmicro.fi

Nordcloud on julkisen pilvi-infrastruktuurin automatisointiin ja ylläpitoon erikoistunut yritys. Toimimme Euroopan markkinoilla, ja pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä. Yhteiskumppaneina meillä ovat Amazon Web Services, Google Cloud Compute ja Microsoft Azure. Nordcloud tarjoaa strategista konsultointia ja julkiseen pilven soveltamiseen liittyviä suunnittelu-, optimointi- ja ylläpitopalveluita. Yritysasiakkaamme saavat modernin pilviteknologian tarjoamat edut mukaan lukien kustannustehokkuuden, tietoturvan, joustavuuden sekä luotettavuuden. www.nordcloud.fi.