Päijänteen Merikarttasarja J on uudistunut

Järvialueen merikarttasarja J Heinola–Lahti–Jyväskylä on ilmestynyt helmikuun alussa täysin uudistettuna ja laajennettuna.

Uusi kartta kattaa aiemman Päijänteen ja Vesijärven lisäksi nyt Heinolan seudun suuren järven, Ruotsalaisen. Uudistuksen takia yksilehtinen Sisävesikartta 441 Ruotsalainen poistuu valikoimasta.

Muutoksia kartan alueella on ehtinyt tapahtua paljon, koska karttasarjan edellinen painos on vuodelta 2004. Muun muassa kummeleiden, kaapeleiden ja turvalaitteiden sijainteja on tarkennettu. Samoin alueen venesatamatiedot on päivitetty. Suopellon alueelle on tullut uusi väylä ja alueen rantaviivaa on tarkistettu. Lahdessa sataman lähistön turvalaitetiedot ovat muuttuneet.

Pieneen sarjakokoon (46 x 34 cm) valmistetun, kierresidotun J-sarjan mittakaava on 1:40 000. Kartastoon sisältyvien erikoiskarttojen mittakaavat ovat vielä tarkempia.

Kevään 2014 ilmestyy myös useita muita merikarttasarjoja sekä yksilehtisiä merikarttoja päivitettynä. Huhtikuussa ilmestyvät Merikarttasarja D Turunmaan saaristo sekä Järvialueen merikarttasarja P Valkeakoski–Längelmäki–Hauho. Toukokuussa kauppoihin saadaan uudistettuna Merikarttasarja E Selkämeri. Yksilehtisiä merikarttoja muun muassa Suomenlahdelta julkaistaan useammassa erässä touko- ja kesäkuussa.

Viime vuonna toteutetun merikarttojen hinnanalennuksen ansiosta karttasarjojen uusiminen on veneilijöille entistä edullisempaa. Kaikki vuoden 2013 merikarttojen hinnat ovat voimassa myös tänä vuonna. Ainoana poikkeuksena Sisävesikarttasarja R:n hinta laski 47 eurosta alempaan hintaluokkaan 40,80 €.

Lisätietoa tuotteesta:
Aino Wuolijoki, tuotepäällikkö, Karttakeskus Oy, p. 050 564 7684, aino.wuolijoki@karttakeskus.fi
www.karttakauppa.fi

Karttakeskus Oy

Karttakeskus Oy on Affecto Oyj:n kokonaan omistama, Suomen suurin ainoastaan paikkatietoratkaisuihin keskittyvä tietotekniikkatoimittaja. Yhtiön liikevaihto vuonna 2012 oli 11,9 miljoonaa euroa, ja sillä on henkilöstöä noin 120. Karttakeskus tarjoaa digitaalisten navigointi- ja karttapalvelujen lisäksi asiakkailleen paikkatietokonsultointia, IT-ratkaisuja sekä ulkoistuspalveluja. Karttakeskus on Suomen suurin karttojen kustantaja ja jakelija.

Lisätietoja: www.karttakeskus.fi