Philippine Airlinesilta suuri tilaus Airbusille

Lentoyhtiö uudistaa kalustoaan A321- ja A330-koneilla

Philippine Airlines (PAL) uudistaa kalustoaan ja on tehnyt sitovan tilauksen Airbus-lentokoneista. Tilaukseen sisältyy 34 A321ceo-mallia, 10 A321neo-mallia sekä 10 A330-mallia. Koneiden toimitukset alkavat ensi vuonna.

PAL aikoo käyttää A321-kapearunkokoneita kotimaisilla ja alueellisilla reiteillä. Leveärunkoinen A330-kone tulee paljon liikennöidyille alueellisille reiteille sekä kaukoreiteille Lähi-itään ja Australiaan.

”Tekemämme tilaukset vaikuttavat vahvasti PAL:n uudistumiseen ja maamme kasvavaan kaupankäyntiin ja turismiin. Näiden koneiden avulla voimme tarjota alamme parasta asiakkaillemme Aasian–Tyynenmeren-reiteillämme”, PAL:n hallituksen puheenjohtaja Lucio Tan j toimitusjohtaja Ramon S. Ang sanovat.

“Samalla hyödymme uuden sukupolven koneiden pienentyneistä käyttökustannuksista ja ympäristövaikutuksista.”

A321 on suurin malli A320-perheessä, jonka käyttökustannukset ovat nykyisten kapearunkokoneiden alhaisimmat. Kulut pienenevät entisestään, kun uudet moottorit saadaan käyttöön A320neo-malleissa. Polttoaineen käyttö laskee silloin vielä 15 prosenttia nykyisestä.

Tähän mennessä lentoyhtiöt ovat tilanneet yli 8 500 A320-sarjan lentokonetta, joista on toimitettu yli 5 200 kappaletta 365 asiakkaalle.

A330 on yksi käytetyimmistä laajarunkokoneista: 90 yhtiöllä on käytössään noin 900 konetta. Airbus on saanut yli 1 200 tilausta tyypin eri versioista.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta, ja yhtiöllä on yli 330 asiakasta eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi noin 4 400 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.