Pictet Funds tuo markkinoille Jabre Capital Partnersin hoitaman vaihtovelkakirjarahaston

Pictet Funds, sveitsiläisen Pictet & Cie -yksityispankin rahastoyhtiö, on valinnut 1.2.2010 markkinoille tuotavan PF (LUX) – Convertible Bonds -vaihtovelkakirjarahaston hoitajaksi Jabre Capital Partners -yhtiön (JABCAP).

Pictet valitsi Jabre Capital Partnersin rahastonhoitajaksi huolellisen arviointiprosessin jälkeen. Genevessä pääkonttoria pitävä JABCAP on 50 ammattilaista työllistävä yhtiö, jonka omistajalla Philippe Jabrella on yli 25 vuoden kokemus osake- ja vaihtovelkakirjamarkkinoista. JABCAP on EuroHedge Awards 2010 -palkintoehdokkaana neljässä kategoriassa, muun muassa Best Convertibles and Volatility Strategies sekä Management Firm of the Year. PF (LUX) – Convertible Bonds on ensimmäinen ja ainoa Philippe Jabren hoitama UCITS III vaihtovelkakirjarahasto. Euromääräinen rahasto (saatavana myös suojattuja CHF- ja USD-määräisiä osuusluokkia) sijoittaa maailmanlaajuisesti vertailuindekseistä riippumatta. Rahasto keskittyy suurilla, likvideillä markkinoilla toimiviin markkina-arvoltaan suuriin yrityksiin. Sen sijoituksista noin 40 % on Pohjois-Amerikassa, 40 % Euroopassa ja 20 % muissa maanosissa. Rahaston tavoitteena on saada kokonaisen taloussuhdannejakson ajalta osakemarkkinoiden tuottoon verrattavaa tuottoa alhaisemmalla volatiliteetilla. Pictet Fundsin toimitusjohtaja Laurent Ramsey kommentoi: "Strategiamme mukaisesti pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme mahdollisimman laajan valikoiman sijoitusvaihtoehtoja ja täydennämme siksi aika ajoin tuotevalikoimaamme valitsemalla parhaat omaisuudenhoitajat aloilta, joilta meillä ei ole omaa erikoisosaamista. Valitsimme Jabre Capital Partnersin sen johdonmukaisen ja hyväksi osoittautuneen sijoitusprosessin ja tähänastisen menestyksen perusteella. Philippe Jabre on maailman taitavimpia vaihtovelkakirjalainaosaajia. Historiallisen riski-/tuottoprofiilinsa perusteella vaihtovelkakirjalainat on mielenkiintoinen sijoitus-kohdeluokka vuonna 2010." Vaihtovelkakirjalainat ovat osakkeiden ja velkakirjojen ominaisuuksia yhdistäviä hybridi-instrumentteja, jotka usein ovat räätälöityjä liikkeeseenlaskijan ja sijoittajien tarpeiden mukaan. JABCAP:n tiimillä on laaja kokemus vaihtovelkakirjalainatutkimuksesta, ja se hyödyntää konsernin osaamista sekä osake- että luottomarkkinoilta työstäessään tutkimusaineistoa ja sijoitusideoita. Ideoiden tuottamisessa käytetään erilaisia muuntomalleja ja itse kehitettyjä laskentamalleja, tarjousesitteiden analysointia, skenaariomallinnuksia, liikkeeseenlaskettujen uusien lainojen arviointeja sekä oman ja ulkoisen perustutkimuksen tuloksia. Tähän mennessä rahasto on rekisteröity myytäväksi seuraavissa maissa: Suomi, Alankomaat, Belgia, Espanja, Kreikka, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Portugali, Ranska, Ruotsi, Saksa, Singapore ja Sveitsi.