Plannja rakentaa tulevaisuuttaan IBS:n avulla

Rakennusteollisuudelle ohutlevytuotteita valmistava Plannja jatkaa yhteistyötään IBS:n kanssa. Plannja päivittää nykyisen toiminnanohjausjärjestelmänsä IBS Enterprise 6.0 -versioon sekä laajentaa järjestelmää lisäämällä siihen käyttäjiä ja uusia moduuleja.

Plannja, joka on Euroopan johtavia yrityksiä rakennusteollisuuden metallituotteiden alalla, on tehnyt strategisen päätöksen siirtyä kysyntäohjattuun valmistukseen. Tuotteet myydään rakennusteollisuudelle suoraan ja yksityisasiakkaille koko maan kattavan jälleenmyyjäverkoston kautta.

Toiminnanohjausjärjestelmän päivityksen strategisena tavoitteena on yhtenäistää ja tehostaa Plannjan tarjoomaa, huoltoketjuja ja toimitusprosesseja sekä tehdä niistä helpommin lähestyttäviä sekä asiakkaille että henkilöstölle.

– Olemme tutkineet, miten konsernimme saa parhaan mahdollisen hyödyn yhteisestä toiminnanohjausjärjestelmästä. Tärkeintä on luoda luotettava alusta Plannjan tulevaisuudelle ja tarjoomalle – haluamme, että asiakas näkee ”yhden Plannjan” huolimatta siitä, missä ja kuinka asiakas tekee töitä, sanoo Plannjan konsernijohtaja Anders Berg.

Ruotsin ja Norjan laajuinen sopimus kattaa päivitykset yhtiön suurimmassa tuotantoyksikössä Luulajassa ja Norjan-myyntiyhtiössä. Lisäksi sopimus sisältää järjestelmän asennuksen Plannja Sibassa, Ruotsin Järnforsenissa. Plannja ja IBS ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 1996.

Suomesta, Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta sekä Venäjällä ja Baltiassa toimivasta kumppaniverkostosta koostuva IBS Nordics on yksi IBS:n viidestä maantieteellisestä yksiköstä. Palvelemme asiakasyrityksiämme reilun 600 työntekijämme voimin. Tiiviin yhteistyön ansiosta pystymme entistä paremmin toimittamaan laajoja ratkaisuja sekä vastaamaan niin paikallisten kuin kansainvälistenkin asiakkaidemme tarpeisiin.