PlusTerveyden liikevoitto kasvoi yli 10 prosenttia vuonna 2013

Suomen suurimpiin terveysalan yrityksiin kuuluvan PlusTerveyden liikevoitto kasvoi viime vuonna yli 10 prosenttia 16,4 miljoonaan euroon. Liikevaihto kasvoi 2 prosenttia, 123,5 miljoonasta eurosta 124,6 miljoonaan euroon. Yhtiön vakavaraisuus ja maksuvalmius säilyivät hyvinä koko vuoden. Veroja PlusTerveys maksoi yhteensä 43,1 miljoonaa euroa.

Positiivisesta liikevoiton kehityksestä huolimatta kasvu ei täysin vastannut PlusTerveyden odotuksia.

”Liikevoittomme kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna, mutta liikevaihdon osalta jäimme tavoitteesta. Taustalla näkyy erikoishammaslääkäri- ja erityisesti erikoislääkäripalveluiden kysynnän muutokset. Varsinkin vuoden viimeisenä kuukautena jäimme selvästi alle odotusten”, toteaa Eila Annala, PlusTerveyden toimitusjohtaja.

PlusTerveys käytti tilikauden aikana 7,7 miljoonaa euroa investointeihin.

”Vuoden aikana olemme uudistaneet ja kehittäneet toimintojamme laajasti. Merkittävimpiä investointeja olivat potilastietojärjestelmän, eDoctoralin käyttöönotto ja syksyllä toteutettu hallinnon organisaatiouudistus”, Annala kertoo.

Työntekijöiden määrä PlusTerveydessä kasvoi 1 225:stä 1 279:ään. Työsuhteessa olevien hammaslääkäreiden määrä nousi 350:een. Lääkäreiden määrä on laskenut jonkin verran viime vuosina yksityisen sektorin monipuolistuneen työtarjonnan myötä.

Liikevaihdon kasvun Annala arvioi jatkuvan maltillisena myös vuonna 2014.

”Jos ihmiset kokevat epävarmuutta omassa taloudessaan, he siirtävät niitä kalliita terveydenhuollon toimenpiteitä, joita pystyvät. Yksityisten erikoishammaslääkäri- ja erikoislääkäripalvelujen kysyntä ei käänny kasvuun ennen kuin yleinen taloudellinen tilanne helpottaa”, Annala ennakoi.

PlusTerveyden vuosikertomus 2013

Lisätiedot:

Kaisa Tapio, talousjohtaja, PlusTerveys, p. 09 3510 4420, kaisa.tapio@plusterveys.fi

PlusTerveys on maamme suurimpiin kuuluva yksityisiä terveyspalveluja tuottava yritys. Vuonna 1978 perustettu PlusTerveys on yksityisen suun terveydenhuollonsektorilla Suomen suurin. PlusTerveys on täysin suomalainen, ja sen omistavat yli 110 paikkakunnalla työskentelevät hammaslääkärit, lääkärit, fysioterapeutit ja hammasteknikot.

www.plusterveys.fi

Osoitelähde: Cision ja Terveystoimittajat ry