• Cocomms Oy/

PROACT-konsernin liikevaihto ja voitto vahvassa kasvussa – Suomen liikevaihto yli kaksinkertaistui edellisvuodesta

Yritysten kriittisen tiedon turvaamiseen ja hallintaan erikoistuneen PROACTin liikevaihto kasvoi 19 prosenttia vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä. Konsernin liikevaihto oli 22,1 miljoonaa euroa, kun se viime vuoden vastaavana ajankohtana oli 18,6 miljoonaa euroa.

Suomi oli konsernin paras kasvaja: ensimmäisen neljänneksen liikevaihto nousi edellisvuoden 2 miljoonasta eurosta 5,3 miljoonaan euroon. Investoinnit henkilöstöön olivat suurin syy harppaukseen.

Konsernin liikevoitto yli kaksinkertaistui 599 000 euroon viime vuoden vastaavan ajankohdan 289 000 eurosta. Erityisen vahvaa kasvu oli Suomessa: edellisvuoden nollatilanteesta noustiin 235 000 euroon.

Konsernin tulos verojen jälkeen kasvoi 407 000 euroon (235 000). Kassavirta oli 10 000 euroa negatiivinen, mikä johtuu ennen kaikkea omien osakkeiden ostoista 1,7 miljoonalla eurolla.

Proact IT Groupin toimitusjohtajan Olof Sandin mukaan yhtiön kohdemarkkinat ovat kehittyneet suotuisasti. Suuryritysten lisäksi tehokasta tietovarastointia ja arkistointia tarvitsevat nyt myös keskisuuret yritykset, joille tiedon hallinta on tärkeää. Yli puolessa yrityksistä ja organisaatioista data on kuitenkin vielä luokittelematonta ja hankalasti hallittavaa, joten PROACTin ratkaisuille on suuri tarve.

”Erityisosaamisemme avulla pystymme auttamaan asiakkaitamme sekä säästämään rahaa että parantamaan tiedon saavutettavuutta. Alan erikoisosaajana PROACT pystyy hyödyntämään aina uusinta tekniikkaa, joka kehittyy markkina-alueellamme nopeasti”, Olof Sand sanoo.

”Suomen markkinat ovat kehittyneet PROACTin kannalta erittäin positiivisesti. Isojen muistiratkaisujen tarve kasvaa koko ajan, ja erityisesti osaamisen kysyntä on noussut selvästi. Asiakkaat hankkivat mielellään koko järjestelmän yhdestä paikasta”, sanoo Suomen PROACTin toimitusjohtaja Osmo Laita.

Liikevaihto- ja tulosluvut on muunnettu Ruotsin kruunuista euroiksi maaliskuun lopun kurssin 9,3462 mukaan. Kurssimuutosten vuoksi eri vuosineljännesten euroiksi muunnetut luvut eivät ole keskenään vertailukelpoisia.

Englanninkielinen osavuosikatsaus löytyy osoitteesta http://www.proact.se/templates/IFramePage.aspx?id=3407