PROSAVER-säädinperhe täydentyy kaksoisrotametri- ja FORMIER-malleilla

PROSAVER-uutuustuotteet soveltuvat erityisesti tarkkuutta ja taloudellisuutta edellyttäviin hitsaustarpeisiin. Kaksoisrotametrimalli mahdollistaa suoja- ja juurensuojakaasun käytön yhdestä kaasupullosta. FORMIER-mallin tasainen kaasuvirtaus takaa paremman juurensuojauksen.

PROSAVER® on uusi kaasupullon säädin, jossa on sisäänrakennettu kaasunsäästötoiminto suojakaasulle sekä virtausmittari. Kaasunsäästö on suurimmillaan silloin, kun työ koostuu useista lyhyistä hitsausjaksoista. Kaasun säästymiseen vaikuttavat muun muassa hitsaustapa sekä aloitusten ja lopetusten määrä.

Kaksiportaisesti toimivan säätönsä ansiosta PROSAVER päästää hyvin pienen − mutta riittävän − aloituspuhalluksen hitsaussyklin alussa. Aloituksessa usein syntyvät kaasuvuodot vähenevät, mikä merkitsee myös taloudellisia säästöjä.

TIG- ja MIG/MAG-suojakaasuhitsauksessa sekä plasmahitsauksessa kaasun jakelulla on merkittävä vaikutus lopputulokseen. Suojakaasun antama kaasusuoja vaikuttaa hitsatun tuotteen lujuudelle ja ulkonäölle asetettuihin laatuvaatimuksiin. Jotta vaatimukset täyttyisivät, tarvitaan puhdasta suojakaasua, oikea kaasuvirtaus ja tietty lisäannos kaasua hitsauksen alussa.

PROSAVER-säädinperhe on kehitetty erityisesti MISON®-suojakaasuille. Tuotteet soveltuvat myös argonille ja argonseoksille. Tuotesarja on valmistettu ja hyväksytty EN 2503 -standardin mukaisesti.

PROSAVERia myyvät AGAn jälleenmyyjät.

Harri Virtanen
Myyntipäällikkö, Oy AGA Ab
harri.virtanen@fi.aga.com

Oy AGA Ab
Oy AGA Ab on osa Linde Groupia, joka on maailman johtavia teollisuuskaasu- ja teknologiayhtiöitä. Linde Groupilla on noin 62 000 työntekijää yli 100 maassa. Suomen AGA on osa Linde Groupin Pohjois-Euroopan yksikköä, johon kuuluvat kaikki Pohjoismaat sekä Baltian maat. AGA on alueensa johtava teollisuuskaasujen toimittaja, jonka kokonaisratkaisuihin sisältyvät mm. kaasut, kaasulaitteistot, prosessiosaaminen sekä koulutus- ja huoltopalvelut. AGAn kehittynyt kaasuteknologia auttaa asiakkaita parantamaan kannattavuutta, turvallisuutta ja laatua sekä suojelemaan samalla ympäristöä.

Avainsanat: