Qatar Airways lisää Airbusin suurten A350 XWB -lentokoneiden määrää tilauksessaan

Qatarin kansallinen lentoyhtiö Qatar Airways muuttaa tilaustaan Airbusin A350 XWB -koneista. Kun tilauksessa oli aiemmin 20 A350-800:a, 40 A350-900:a ja 20 A350-1000:a, uusitussa tilauksessa pienimpiä malleja ei enää ole. Sen sijaan A350-900:n tilausmäärä on nostettu 43:een ja A350-1000:n 37:ään. Kokonaismäärä pysyy samana 80:ssä.

“Uskomme suurten A350 XWB -mallien sopivan parhaiten liiketoimintamalliimme”, sanoo Qatar Airwaysin pääjohtaja Akbar Al Baker.

“Qatar Airwaysin päätös noudattaa markkinatrendiä kohti suuria A350-malleja, mutta se myös osoittaa A350 XWB:n kaltaisen tarjooman arvon, kun asiakkaamme voivat valita aidosta lentokoneiden perheestä heidän yksilöllisiin tarpeisiinsa parhaiten sopivat mallit”, Airbusin pääjohtaja Fabrice Brégier toteaa.

A350 XWB on Airbusin täysin uusi keskikokoisten laajarunkokoneiden perhe. Erittäin tehokkaissa lentokoneissa kehittynein aerodynamiikka yhdistyy uusimpiin teknologioihin tavalla, jonka ansiosta uutuuskoneiden polttoainetehokkuus ja käyttökustannukset ovat 25 prosenttia parempia kuin vastaavankokoisissa nykykoneissa. Yli 70 prosenttia A350 XWB:n rungosta on edistyksellisistä materiaaleista, kuten komposiiteista, titaanista ja alumiiniseoksista.

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com

Airbus Twitterissä http://twitter.com/Airbus

Airbus
Airbus on johtava lentokoneiden valmistaja, jonka tuotevalikoima on markkinoiden nykyaikaisin ja kattavin ja ulottuu 100 hengen koneista aina 500 paikan koneisiin. Airbus on toimittanut yli 7 000 lentokonetta, ja yhtiöllä on yli 330 asiakasta eri puolilla maailmaa. Tilauskannassa on lähivuosina toimitettavaksi noin 4 400 konetta. Airbus on globaali yritys, jolla on suunnittelu- ja tuotantotoimintoja Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Tytäryhtiöitä on Yhdysvalloissa, Kiinassa, Japanissa sekä Lähi-idässä. Yhtiön pääkonttori on Toulousessa, Ranskassa. Airbus kuuluu EADS-konserniin.