Ravintolapäivän uudistettu sivusto valmistautuu uuteen kävijäennätykseen

Suosittu Ravintolapäivä-tapahtuma järjestetään kuudennen kerran sunnuntaina 19.8.2012. Suomessa muutaman ystävän harrastusmielessä vuonna 2011 käynnistämä ruokakarnevaali on nopeasti levinnyt myös ulkomaille. Kävijämäärät ovat kasvaneet joka tapahtuman kohdalla räjähdysmäisesti, joten ravintoloitsijoita ja kävijöitä yhdistävä Restaurantday.org-verkkosivusto uudistettiin kokonaan.

”Meillä oli aiemmin positiivinen ongelma: tapahtuman suosio yllätti meidät järjestäjätkin ja nettisivusto ei viime tapahtumapäivänä kestänyt kunnolla yleisöryntäystä ”, Ravintolapäivän tuotehallinnasta vastaava Jyrki Vanamo kertoo.

”Viime viikolla julkaistu uusi sivusto on valmis tuhatkertaiseen kävijämäärään. Sivusto on suunniteltu mahdollisimman simppeliksi ja liikkuvan datan määrä on vedetty minimiin”, Vanamo jatkaa.

”Ravintolapäivän sivuston kävijämäärä on neljä kertaa vuodessa yksi Suomen suurimmista, joten palvelintehot nostetaan noina päivinä huippuunsa. Käytännössä koko päivä on yhtä kävijäpiikkiä, kun monilla verkkosivustoilla kävijäpiikki saattaa kestää vain hetken. Tämä on meille palveluntarjoajana varsin mielenkiintoinen hanke olla mukana”, Nebulan toimitusjohtaja Ville Skogberg sanoo.

”Äkillisen ruuhkahuipun kohtaava, tämän kokoluokan sivusto vaatii Nebulan kaltaisen luotettavan ja joustavan kumppanin. Sivuston tulee toimia täysin moitteettomasti, jotta ravintolat ja ruokailijat löytävät toisensa”, Vanamo sanoo.

Ravintolapäivä järjestetään kaikissa maissa aina samana päivänä neljä kertaa vuodessa. Sivuston lisäksi ravintoloita etsivää palvelee myös älypuhelimella käytettävä sovellus (iOS, Android, WP7, Symbian).

Restaurantday.org-sivuston taustalla ovat: Esa Virtanen (backend-ohjelmointi), Jonathan Ben-Ami (käytettävyys ja grafiikat), Teemu Mäkelä (palvelinteknologia) sekä Jyrki Vanamo (frontend-ohjelmointi ja projektin koordinointi). Palvelimet sivustolle tarjoaa Nebula. Lisäksi sivuston uusien kieliversioiden parissa pakertaa tällä hetkellä useampi innokas vapaaehtoinen.

Lisätietoja

Jyrki Vanamo, Ravintolapäivän teknologiajohtaja, puh. +358 50 547 0020, jyrki.vanamo@restaurantday.org

Ville Skogberg, Nebulan toimitusjohtaja, puh. +358 45 679 0003, ville.skogberg@nebula.fi

Ravintolapäivä/Restaurant Day
Ravintolapäivä on karnevaali ravintola- ja ruokakulttuurin puolesta. Ravintolapäivänä kuka tahansa voi perustaa ravintolan yhden päivän ajaksi. Kahvilan, ravintolan, kioskin, katukeittiön tai muun ruokapaikan voi perustaa kotiinsa, puistoon, toimistoon, rannalle, sisäpihalle tai vaikkapa kadunkulmaan. Tapahtuma on aloitettu vuonna 2011 ja 19.8.2012 pidetään kuudes Ravintolapäivä. Tapahtuma on levinnyt Helsingistä kaikkialle Suomeen ja myös ulkomaille. Ravintolapäivästä löytyy lisätietoja osoitteesta www.restaurantday.org tai Ravintolapäivän Facebook-sivulta https://www.facebook.com/ravintolapaiva.

Nebula
Nebula on suomalainen ICT-palveluyritys, joka vie Suomen ja suomalaiset yritykset verkkoon. Nebula tarjoaa verkkoyhteyksiä, pilvipalveluja kuten web-sivujen ylläpitoa ja kapasiteettia, konesalien ja palvelinten käyttöpalveluja ja liiketoimintaa tehostavia toimistopalveluja. Verkkoyhteydet toteutetaan oman valokuiturunkoverkon avulla ja pilvipalvelut yhtiön useista omista palvelinkeskuksista. Nebulan palveluiden kautta kulkee yli 10 % Suomen kaikesta Internet-liikenteestä. Toiminnan kulmakivenä on korkealaatuinen suomenkielinen asiakaspalvelu, joka palvelee ympäri vuorokauden. Nebulalla on yli 33 000 asiakasta. Liikevaihto vuonna 2011 oli 21,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 100 henkilöä. Lisätietoja osoitteesta www.nebula.fi