Sandvik Mining and Construction tehostaa alihankintojaan yhteistyössä BE Groupin kanssa

Sandvik Mining and Construction on kehittänyt yhdessä terästoimittajansa BE Groupin kanssa toimintamallin, joka nopeuttaa Sandvikin alihankintoja ja alentaa tuotannon kokonaiskustannuksia. Uudessa mallissa BE Group toimittaa Sandvikin alihankkijoille niiden tarvitsemat materiaalit ja lisäarvopalvelut, jotka tehostavat teräsrakennetoimittajien omaa jalostustoimintaa. Suorat toimitukset alihankkijoille yksinkertaistavat toimitusketjua ja lyhentävät näin sen läpimenoaikaa ja kustannuksia. – Lähdimme kehittämään uutta toimintamallia BE Groupin kanssa, koska yhtiön palvelukonsepti tukee strategisia tavoitteitamme toimitusketjun kehittämisessä, hankintapäällikkö Ilkka Moisio Sandvikilta toteaa. Yhteistyömalli on otettu ensimmäisenä käyttöön Suomessa. Kun sen toimivuus on todennettu, malli voidaan ottaa käyttöön myös muissa maissa, joissa Sandvikilla on tuotantoa. Sopimus yhteistyöstä on tehty konsernitasolla. Yhteistyö on lähtenyt hyvin käyntiin. Määrien kasvaessa toimitusketjua kehitetään entistä tehokkaammaksi. BE Groupin toiminnan ytimessä on yhtiön asiakkaiden toiminnan tehostaminen. BE Group voi tarjota kilpailukykyisen teräs- ja alumiinivalikoiman lisäksi räätälöityjä tuotantopalveluja. Asiakas voi tilata tarvitsemansa komponentit suoraan tuotantoketjuunsa ja säästää näin aikaa, rahaa ja pääomaa. – Sandvikin alihankkijat saavat tarvitsemansa materiaalit ja esikäsitellyt komponentit juuri oikeaan aikaan omaan tuotantoonsa. Voimme ottaa huomioon myös kunkin alihankkijan erityistarpeet, BE Groupin myyntijohtaja Lasse Levola sanoo.

Avainsanat: