SC5 rakensi Veikkaukselle kaikille päätelaitteille sopivan HTML5-mobiilipalvelun

SC5 toteutti Veikkauksen uuden m.veikkaus.fi -mobiilipalvelun moderneihin päätelaitteisiin. Toteutus on yksi suurimmista mobiiliverkkokaupoista Suomessa ja yksi laajimpia HTML5-sovelluksia maailmassa.

HTML5:n ansiosta voitiin kehittää vain yksi sovellus, joka toimii kaikissa päätelaitteissa. Eri käyttöjärjestelmille ei näin ollen tarvitse ladata omia sovelluksia valmistajien sovelluskaupoista.

”Sovelluskauppa-ajattelu on joltain osin meille ongelmallinen jakelukanavien sääntelyn takia. Lisäksi kaikki sääntöihin tai hintoihin vaikuttavat peliuudistukset on saatava kaikille pelaajille täsmälleen yhtä aikaa, jotta peliehdot ovat kaikille samat. Kun pelejä pelataan verkkosivulta, pystymme hallitsemaan päivityksiä tehokkaasti ja turvallisesti”, Veikkauksen digitaalisten kanavien kehityspäällikkö Janne Vuorenmaa sanoo.

HTML5-teknologia helpottaa palvelun jatkokehittämistä merkittävästi. Veikkauksen tavoitteena on tarjota tulevaisuudessa yksi yhteinen palvelu kaikille päätelaitteille. Nyt tehty toteutus antaa tähän hyvät välineet, sillä samalla rakennettiin yhtenäinen rajapinta Veikkauksen taustajärjestelmään. Mukaan voidaan näin tuoda myös täysin uusia päätelaitteita – palvelu voidaan tulevaisuudessa sovittaa esimerkiksi televisioihin sopivaksi.

SC5:n mukaan Veikkauksen palvelu on hyvä esimerkki siitä, miten HTML5-teknologialla voidaan rakentaa helppokäyttöinen, laajennettava ja kaikissa päätelaitteissa toimiva käyttöliittymä suureen taustajärjestelmään.

”Verkkosovellusten mobiilikäyttö lisääntyy huimaa vauhtia, ja siksi myös perinteisiin järjestelmiin on tarvetta saada helppokäyttöinen mobiilikäyttöliittymä. HTML5:n avulla tällainen voidaan rakentaa kaikkiin tietointensiivisiin palveluihin, joita on tähän asti ollut hankala käyttää nykyaikaisilla älypuhelimilla ja tableteilla", tuotantojohtaja Samuli Savolainen SC5:stä kertoo.

Yhteystiedot tiedotusvälineille:
Kehityspäällikkö Janne Vuorenmaa, Veikkaus Oy, 050 522 9740
Tuotantojohtaja Samuli Savolainen, SC5 Online Oy, 0400 861 355

Suomalainen HTML5-kehitysyhtiö SC5 luo laadukkaita, kaikissa laitteissa toimivia sovelluksia. SC5 vapauttaa asiakkaan palvelun suunnitteluun sekä takaa parhaan käyttökokemuksen ja laadun. Yhtiöllä on palveluksessaan yli 50 asiantuntijaa toimistoissaan Helsingissä ja Jyväskylässä.