Seinäjoen McDonald’s sai uuden omistajan

Seinäjoen McDonald’s sai uuden yrittäjän maaliskuun alussa, kun lähes 18 vuotta McDonald’s-yrittäjänä toiminut Tiina Laukkonen myi ravintolansa seinäjokelaiselle Mika Rajamäelle. Seinäjoen ravintola on Rajamäen ensimmäinen McDonald’s-ravintola.

”Uudet McDonald’s-yrittäjät valitaan tarkkaan ja heidät koulutetaan huolellisesti tehtäväänsä. Tämän ansiosta yrittäjät menestyvätkin hyvin työssään ja he ovat sitoutuneita siihen. Opiskelin Kanadassa vuonna 1975 ja olin opiskelun ohessa työssä McDonald´s-ravintolassa. Silloin ajattelin, että tällaisen ravintolan haluan joskus myös itselleni”, kertoo väistyvä yrittäjä Tiina Laukkonen.

McDonald’s valittiin jo toistamiseen Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon tänä vuonna. Seinäjoen ravintolan työtyytyväisyys on pysynyt korkealla tasolla vuodesta toiseen. Laukkonen valittiin Vuoden McDonald’s-yrittäjäksi vuonna 2006.

”Seinäjoen ravintolassa on loistava ja sitoutunut henkilöstö, joka antaa energiaa myös yrittäjälle. Työ heidän kanssaan on monipuolista, ja olen nauttinut jokaisesta päivästä yrittäjänä”, toteaa Laukkonen.

Mika Rajamäki aloitti Seinäjoen ravintolan uutena yrittäjänä 1. maaliskuuta. Rajamäki on toiminut 16 vuotta yrittäjänä perheyrityksessä, joka myytiin vuonna 2012.

”Koin ahaa-elämyksen jo McDonald’sin yrittäjäkoulutuksen alkuvaiheessa. Huomasin pitäväni todella paljon työstä ja ihmisistä. McDonald’sin konsepti on vahva ja vaativa, mutta se on positiivinen asia yrittäjän näkökulmasta, sillä kaikkea ei tarvitse miettiä alusta asti itse, vaan voi keskittyä yrittäjyyteen ja yrittämiseen”, kertoo tuore McDonald’s-yrittäjä Rajamäki.

”Minut on otettu hyvin vastaan Seinäjoen ravintolassa, ja sain hyvän ravintolan kaikilla mittareilla mitattuna. Pohjanmaa on yrittäjien maakunta, ja Seinäjoki on kasvava ja kehittyvä kaupunki. Täällä on siis erinomaiset edellytykset menestyä McDonald’s-yrittäjänä”, Rajamäki jatkaa.

Seinäjoen McDonald’s on toiminut vuodesta 1996, ja siellä työskentelee 32 työntekijää.

McDonald’s-yrittäjä Mika Rajamäki, puh.0500 565 544, mika.rajamaki(at)fi.mcd.com
Tiina Laukkonen, puh. 050 558 4187, sähköposti tiina.laukkonen(at)fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on 119 maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s juhlistaa 30-vuotista taivaltaan Suomessa vuonna 2014. McDonald’sin toiminta perustuu vahvasti lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 84, joista 88 % on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi

Avainsanat: