SITA ostaa SOL Ympäristöpalvelut

SITA on allekirjoittanut 4. joulukuuta 2006 sopimuksen SOL Ympäristöpalvelut Oy:n koko osakekannan ostamisesta saksalaisomistajan AGR-konsernin kanssa. AGR on päättänyt luopua suomalaisista toiminnoistaan. Yhtiöiden yhdistyessä niiden yhteenlaskettu liikevaihto tulee olemaan noin 55 miljoonaa euroa ja henkilöstöä yli 400. Yhdistymisen myötä SITA Finland vahvistaa asemaansa yhtenä suurimmista jätehuoltoyrityksistä Suomessa.

”Yhdistyminen tuo vahvistusta SITA Finlandin toimipisteisiin ja antaa hyvän pohjan toiminnan laajentamiselle. Sekä SITA:lla että SOL:lla on osaavaa, kokenutta ja motivoitunutta henkilöstöä. Yhdistyminen luo edellytykset erikoistumiseen ja nykyistä tehokkaampaan henkilöstöresurssien käyttöön. Yhdistymisellä saatavat synergiaedut mahdollistavat myös yhä monipuolisemman palveluntarjonnan, ja näin ollen kilpailukykyisemmän liiketoiminnan”, toteaa toimitusjohtaja Jorma Kangas.

SOL Ympäristöpalvelut Oy palvelee asuinkiinteistöjä, yrityksiä ja julkista sektoria monipuolisesti kierrätyksen ja jätehuollon järjestämisessä. Yrityksen toimipisteet ovat pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Seinäjoella sekä Vaasassa.

SITA Finland Oy tarjoaa asiakkailleen jätehuollon kokonaispalveluja koko Suomessa: jätteiden, hyötymateriaalien ja ongelmajätteiden keräystä, kuljetusta, hyötykäyttöä sekä niihin liittyvää konsultointia. Peruspalveluihin kuuluvat lisäksi jäteastioiden myynti, vuokraus sekä huolto- ja pesupalvelut. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Helsingissä.

SITA Finland on osa SITA Nordic Groupia, jonka omistaa Suez (75%) ja E.on (25%). Suezin toimialaa ovat vesi-, energia- ja jätehuoltopalvelut. Toimintaa on kaikissa maanosissa, yli 100 maassa. Suezin palveluksessa on 185 000 työntekijää.

toimitusjohtaja Jorma Kangas, SITA Finland Oy, puh. 050 912 7020, jorma.kangas@sitafinland.fi

toimitusjohtaja Tapani Larimo, SOL Ympäristöpalvelut Oy, puh. (06) 2235 320, tapani.larimo@solymparistopalvelut.fi