Sitefactoryn hosting-liiketoiminta Nebulalle

Nebula Oy ostaa Sitefactory Oy:n hosting-liiketoiminnan. Kauppa tukee Nebulan strategiaa olla yksi johtavista hosting-palveluiden toimittajista Suomessa. Sitefactory keskittyy jatkossa verkkopalvelutuotteidensa kehittämiseen.

Nebula on kotimainen ICT-palveluyritys, joka tarjoaa tukipalveluita, tietoliikenneyhteyksiä, palvelinratkaisuja, webhotelleja sekä liiketoimintaa tukevia sovelluksia. Nebula kuuluu suomalaisiin kasvuyrityksiin ja sen kasvuvauhti on ollut poikkeuksellisen voimakas. Yhtiön liikevaihto on kasvanut 2005 vuoden 3,1 miljoonasta eurosta vertailukelpoisesti 17,6 miljoonaan euroon vuonna 2010. Nebulan tavoitteena on kasvaa edelleen ja liiketoimintaosto on osa sen kasvustrategiaa.

”Haluamme olla yksi johtavista hosting-palveluiden toimittajista Suomessa, ja Sitefactoryn hosting-liiketoiminnan osto on askel kohti tätä strategista tavoitettamme. Tavoittelemme kasvua myös muilla liiketoiminta-alueillamme, koska markkinat kasvavat voimakkaasti, sanoo Nebulan toimitusjohtaja Ville Skogberg.

Sitefactoryn ja koko toimialan kasvunäkymät ovat hyvät. Toimitusjohtaja Janne Pakarisen mukaan hosting-liiketoiminnan myynti Nebulalle oli luontevaa useastakin syystä.

”Nebulan kautta asiakaspalveluun saadaan lisää kapasiteettia, ja asiakkaiden pyyntöihin ja tarpeisiin pystytään vastaamaan entistä nopeammin. Tiiviissä yhteistyössä Nebulan kanssa pystymme jatkossa tarjoamaan yhteisille asiakkaille myös uusia tuotteita ja palveluja”, Sitefactoryn toimitusjohtaja Janne Pakarinen toteaa.

Nebulalle siirtyy kaupassa noin 1 700 verkkotunnuksen hosting-palvelut. Liiketoimintakauppa ei vaikuta Nebulan hosting-asiakkaiksi siirtyvien nykyisiin sopimuksiin, palveluihin tai hintoihin. Liiketoimintakauppa ei sisällä henkilöstösiirtoja.

Nebulaa kehitetään kohti pörssiyhtiökelpoisuutta. Se siirtyi vuonna 2010 IFRS-tilinpäätöskäytäntöön. Käynnissä on myös useita muita kehityshankkeita, joiden avulla yhtiö kehittää edelleen omia toimintamallejaan niin, että asiakkaita palvellaan jatkossa entistäkin tehokkaammin ja luotettavammin.  Standardoimalla ja systematisoimalla parannetaan erityisesti suurten yritysten edellyttämiä vaatimuksia ICT-palveluntarjoajalta.

NEBULA OY                SITEFACTORY OY

Nebula Oy, Ville Skogberg, toimitusjohtaja, +358 45 679 0003,
Sitefactory Oy, Janne Pakarinen, toimitusjohtaja, +358 400 151533

Nebula Oy on kotimainen ICT-palveluyritys, joka tarjoaa tukipalveluita, tietoliikenneyhteyksiä, palvelinratkaisuja, webhotelleja sekä liiketoimintaa tukevia sovelluksia. Toiminnan kulmakivenä on korkealaatuinen asiakaspalvelu, joka palvelee ympäri vuorokauden. Nebulalla on yli 150 00 asiakasta. Yhtiöllä on useita palvelinkeskuksia Suomessa, laitetilat Lontoossa ja Singaporessa sekä oma runkoverkko. Nebulan palvelut vastaavat noin 10 %:sta Suomen kaikesta Internet-liikenteestä. Vertailukelpoinen liikevaihto vuonna 2010 oli 17,6 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa on noin 100 henkilöä. Vuonna 1997 perustetun Nebulan omistavat avainhenkilöt ja Rite Internet Ventures.

Sitefactory Oy on www-tuotantoon ja -järjestelmiin sekä verkkoläsnäolon kehittämiseen erikoistunut Sitefactory Oy on perustettu vuonna 2000. Yhtiön pääpaikka on Joensuussa, muut toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Kuopiossa ja Kajaanissa. Sitefactory työllistää 21 henkilöä. Yhtiöllä on asiakkaina noin 1 000 yritystä. Vuoden 2010 liikevaihto oli 1,2 miljoona euroa.