Standard Life Investments strategiseen yhteistyöhön japanilaisen sijoituspankin kanssa

Kansainvälinen sijoitusrahastojen hallinnointiyhtiö Standard Life Investments on muodostanut strategisen liittouman Chuo Mitsui Asset Trust and Bankingin (Chuo Mitsui) kanssa. Chuo Mitsui on yksi Japanin suurimmista vastavuoroiseen varainhallintaan erikoistuneista pankeista.

Suurimman brittiläisiä eläkerahastoja aktiivisesti hallinnoivan yhtiön ja Japanin suurimpiin kuuluvan omaisuudenhallintaan erikoistuneen pankin liittouma luo merkittäviä mahdollisuuksia molemmille osapuolille. Standard Life Investments pääsee sitä kautta ensimmäistä kertaa Japanin markkinoille ja Chuo Mitsui entistä laajemmin Isoon-Britanniaan, Eurooppaan ja muille kansainvälisille markkinoille.

Liittouman myötä Standard Life Investments toimii Chuo Mitsuin 1,2 miljardin dollarin globaalien pääomarahastojen neuvonantajana. Chuo Mitsui hallinnoi ja toimii puolestaan neuvonantajana Standard Life Investmentsin noin 1 miljardin japanilaisille pääomarahastoille. Standard Life Investments ja Chuo Mitsui voivat myös markkinoida toistensa sijoitusstrategioita omien jakelukanaviensa kautta.

Koko lehdistötiedote englanniksi:

Strategista liittoumaa havainnollistavaa kuvitusta: http://www.standardlifeinvestments.com/img/media_resources/CO_Strategic_Alliance_Creative.jpg

Kuva Keith Skeochista, Standard Life Investmentsin pääjohtajasta:

Kuva Tadashi Kawaista, Chuo Mitsuin hallituksen puheenjohtajasta:

Brian Simmons
Press Manager