STANDARD LIFE INVESTMENTSIN EUROOPPALAISIIN OSAKKEISIIN SIJOITTAVA RAHASTO MENESTYNYT HYVIN

Varainhoitoyhtiö Standard Life Investmentsin eurooppalaisiin osakkeisiin sijoittava European Equities Unconstrained SICAV - rahasto on menestynyt hyvin kolmivuotisen historiansa aikana. Rahasto perustettiin 14.4.2008 ja on tuottanut 13 prosenttia kolmen vuoden aikana, 11 prosenttia  kahden vuoden aikana ja 32 prosenttia viimeisen kahdentoista kuukauden aikana.

“Rahasto on menestynyt viimeisen kolmen vuoden aikana vertailuryhmäänsä ja eurooppalaisia osakeindeksejä paremmin sekä nousevilla että laskevilla markkinoilla. Eurooppa on tärkeä maanosa: rahaston menestys perustuu sen laaja-alaisiin ja monipuolisiin sijoituksiin, jotka on hajautettu tehokkaasti”, sanoo salkunhoitaja Iain Galloway.

Rahasto voi sijoittaa Keski- ja Itä-Eurooppaan. Salkussa on vain noin 30 osaketta, joten jokaisen osakkeen osuus rahastossa ja sen menestyksessä on merkittävä. Osakkeiden pieni vaihtuvuus  ja sijoitusten kahden vuodenpitoaika osoittavat luottamusta kykyymme valita oikeita osakkeita. Salkussa on muun muassa terveydenhoitoyhtiö Freseniuksen, norjalais-ruotsalainen henkivakuutusyhtiö Storebrandin ja Svenska Handelsbankenin osakkeita.

“Osinkotuotoilla mitattuna eurooppalaiset osakkeet näyttävät edelleen edullisilta useampiin muihin omaisuusluokkiin verrattuna. Erityisen houkuttelevia ne ovat joukkolainoihin verrattuna. Tätä taustaa vasten rahastolla on hyvät edellytykset hyödyntää eurooppalaisten osakkeiden mittavia sijoitusmahdollisuuksia.”

Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan liitteenä.

Anna-Mari Tiilikainen, viestintätoimisto Cocomms, 09 6689 6925
Richard England, Press Manager, Standard Life Investments, +44 131 245 2750