Standard Life Investmentsin GARS-rahasto menestys Pohjolan asiakkaiden keskuudessa

Globaalin varainhoitajan Standard Life Investmentsin ensimmäinen jakelusopimus Pohjolan kanssa on yltänyt yli 22 miljoonan euron myyntiin ensimmäisen 6 kuukauden aikana (tilanne 31.12.2013).

Pohjola otti Standard Life Investmentsin Global Absolute Returns Strategies -rahaston (GARS) tuotevalikoimaansa ja aloitti sen myynnin kesäkuussa 2013.

”Pohjolan tiimi, joka valitsee OP-Pohjolan käyttämät varainhoitajat, on yksi Suomen parhaista. Meistä GARS-rahasto on ihanteellinen ratkaisu nykyisinä epävarmoina aikoina. Rahasto on menestynyt hyvin, ja uskomme sijoittajiemme hyötyvän siihen sijoittamisesta”, sanoo Pohjola Varainhoidon rahastojen valinnasta vastaava johtaja Jussi Kärävä.

“Kumppanuus Pohjolan kanssa on edistänyt liiketoimintaamme Suomessa. Vuoden 2008 finanssikriisistä lähtien sijoittajat ovat yhä tiiviimmin etsineet ratkaisuja, jotka tuottavat kaikissa markkinatilanteissa ja joissa tasainen tuotto yhdistyy alhaiseen volatiliteettiin”, toteaa Åsa Norrie, Standard Life Investmentsin Euroopan liiketoimintojen johtaja.

Standard Life Investmentsin GARS-rahasto (SICAV) on tehnyt tasaista tuottoa eurooppalaisille sijoittajille kolmen vuoden ajan. Useisiin eri omaisuuslajeihin sijoittavan rahaston kokonaistuotto sijoittajille on ollut 22,2 % kolmelta vuodelta, käynnistämisestään 26.2.2014 asti. Vuositasolla tuotto on ollut 6,9 %.

Rahasto on menestynyt tavoitettaan paremmin. Tavoite on käteisen tuotto (kuuden kuukauden Euribor) +5 % vuodessa. Tavoitetaso vastaavalla kaudella oli 19,0 %. Rahaston volatiliteetti kolmen vuoden jaksolla on ollut vain 4,7 %, kun globaalisti osakkeiden volatiliteetti on ollut 9,2 %.

Vuodesta 2006 rahasto on tehnyt tasaista tuottoa alhaisella riskillä sijoittajille kaikkialla maailmassa. 26.1.2011 alkaen GARS on ollut saatavissa SICAV-rahastona, mikä on houkuttanut eri puolilta Eurooppaa sekä institutionaalisia että yksityissijoittajia. Rahastolla on hallinnoitavanaan noin 6 miljardia euroa (31.12.2013).

Anna-Mari Tiilikainen, Cocomms, puh. 09 6689 6925, anna-mari.tiilikainen(at)cocomms.com
Sara Reed, Press Manager, Standard Life Investments +44 131 245 52750
Medialle tarkoitetut materiaalit ja tiedot löytyvät osoitteesta http://www.standardlifeinvestments.com/press_office/index.html
Pohjolan mediasivut: https://www.pohjola.fi/pohjola/media