Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja vaihtuu

McDonald’sin toimitusjohtaja vaihtuu joulukuussa 2014. Nykyinen toimitusjohtaja Srdjan Krumpak palaa kotimaahansa Serbiaan. Suomen McDonald’sin uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty skotlantilainen Thomas Kelly, joka aloittaa 1. joulukuuta 2014.

Srdjan Krumpak aloitti Suomen McDonald’sin toimitusjohtajana vuonna 2005. Näiden vuosien aikana Suomen McDonald’s-ketjun myynti on kasvanut tasaisesti.

McDonald’s-ketjun menestys rakentuu vahvaan yhteistyöhön paikallisten yrittäjien kanssa. Ketjun ravintoloista yli 80 prosenttia on suomalaisten yrittäjien omistuksessa. Srdjan Krumpakin toimitusjohtajakaudella parhaat yrittäjät ovat laajentaneet liiketoimintaansa, ja ketju on rekrytoinut uusia menestyneitä yrittäjiä, joista osa on toisen polven McDonald’s-yrittäjiä.

Srdjan Krumpakin seuraajaksi on nimitetty skotlantilainen Thomas Kelly (46). Kelly aloittaa Suomen McDonald’sin toimitusjohtajana 1. joulukuuta 2014. Hän tulee Suomeen Iso-Britanniasta, jossa Kelly on johtoryhmän jäsenenä viimeiset kuusi vuotta vastannut 400 McDonald’s-ravintolan toiminnasta yhteistyössä 76 yrittäjän kanssa.

Kelly ja hänen perheensä muuttavat Helsinkiin marraskuun lopussa.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Heli Ryhänen heli.ryhanen(at)fi.mcd.com, puh. 040 5017 179

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on 119 maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s juhlistaa 30-vuotista taivaltaan Suomessa vuonna 2014. McDonald’sin toiminta perustuu vahvasti lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 82, joista 84 % on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi