Teesland iOG:n Suomen maajohtajaksi Risto Linnankoski

Kiinteistörahasto- ja varainhoitoyhtiö Teesland iOG on nimittänyt Risto Linnankosken Suomen maajohtajaksi. Teesland tuli Suomeen vuonna 2006 ja hallinnoi täällä Nordic Aktiv Property -rahaston kautta runsaan 100 miljoonan euron kiinteistösijoitusportfoliota.

Risto Linnankoski on toiminut kiinteistöalalla yli kahden vuosikymmenen ajan, viimeksi Skanska Talonrakennus Oy:n markkinointijohtajana. Uudessa tehtävässään hän on aloittanut 23.7.2007.

”Maaorganisaation rakentaminen on osoitus siitä, että Teesland iOG tulee pysyvästi Suomen markkinoille. Olemme pitkäjänteinen sijoittaja, joka etsii erityisesti kehityskelpoisia kiinteistöjä. Haluamme pitää hyvää huolta paitsi kiinteistöistä myös niiden käyttäjistä”, Teesland iOG:n Suomen maajohtaja Risto Linnankoski sanoo.

Lähiaikojen tärkeimpiä haasteita on Teeslandin iOG:n Suomen-organisaation rakentaminen ja toimintojen kehittäminen. Rekrytoinnit ovat jo käynnistyneet; yhtiön strategia on hoitaa esimerkiksi asiakassuhteet itse eikä ulkoistaa tehtäviä. Teesland iOG aikoo kasvattaa kiinteistösijoituksiaan aktiivisesti lähiaikoina. ”Neuvottelemme uusista kohteista ja portfolioista kaiken aikaa”, sanoo Linnankoski.

Tähän mennessä Teesland iOG on tehnyt Suomessa kolme suurta kiinteistösijoitusta tämän vuoden aikana ja hallinnoi kiinteistösijoitusportfoliota, johon kuuluu 9 suurta kiinteistöä pääkaupunkiseudulla ja Oulussa.

Nordic Aktiv Property -rahastolla on 800 miljoonaa euroa sijoitettavana Pohjoismaissa – tästä arvioidaan sijoitettavan 30 prosenttia Suomeen.