Toshiban uudet lcd-projektorit tuovat uutta väriä elämään

Toshiba tuo markkinoille seitsemän lcd-projektoria, joissa nestekidenäyttötekniikka yhdistetään ensimmäistä kertaa NCE3-väripiiriin. Yhdistelmän ansiosta värit toistuvat uusissa X-sarjan laitteissa erittäin kirkkaina ja syvinä.

Suojaksi varkailta projektoreissa on salasanasuojaus. Lisäksi niihin on saatavissa irrotettava etupaneeli, jota ilman laite ei toimi. – Mahdollisimman hyvä värien laatu ja kunnollinen suojaus varkailta ovat tärkeitä yrityskäyttöön suunnitelluissa projektoreissa, Toshiba Tec Nordic Ab:n tuotepäällikkö Leo Salenius sanoo. Kaikissa malleissa saa näkyviin yrityksen oman logon laitetta käynnistettäessä. Kolme mallia – XC2000, XC2500 ja XC3000 – sisältävät kolmen miljoonan pikselin dokumenttikameran. Käynnistysaika on kutistettu erittäin lyhyeksi. Käytön jälkeen projektorit voidaan pakata heti sulkemisen jälkeen, sillä projektorin lamppu ei vaadi jäähdyttämistä. Projektoreissa on sekä yksinkertainen että jaettu rgb-liitäntä. X-sarjan projektorit ovat jo markkinoilla. Niiden verottomat hinnat alkavat 1720 eurosta. Laitteilla on kolmen vuoden takuu.