Trend Micro auttaa Facebook-käyttäjiä suojautumaan kyberuhilta HouseCall-sovelluksella

Trend Micro laajentaa yhteistyötään Facebookin kanssa. Facebook tarjoaa käyttäjilleen jatkossa Trend Micron ilmaista HouseCall-sovellusta. Sovellus suojaa Facebook-käyttäjien laitteita ja havaitsee niistä haittaohjelmat.

Jos Facebook epäilee käyttäjän tietokoneella olevan haittaohjelmia, Facebook viestii tästä käyttäjälle ja ehdottaa samalla HouseCall-sovelluksen lataamista laitteeseen.

”HouseCallin avulla Facebook-käyttäjille halutaan tarjota lisäturvaa verkkouhkia vastaan ja estää haitallisen sisällön jakaminen sosiaalissa mediassa. Kun sovellus tutkii laitetta, käyttäjä voi jatkaa Facebookin käyttöä tavalliseen tapaan”, Trend Micron Suomen ja Baltian alueen johtaja Kimmo Vesajoki kertoo.

Facebook on suuren, miljardin ylittäneen, käyttäjäkuntansa vuoksi erittäin houkutteleva alusta roskapostittajille ja rikollisille. Facebookin käyttäjiä suojataan jo useilla järjestelmillä, ja HouseCall täydentää Facebookin suojauskykyä havaitsemalla ja poistamalla haittaohjelmat päätelaitteilta. Se tunnistaa uhat ja varoittaa käyttäjiä haitallisesta toiminnasta, mikä voi aiheuttaa käyttäjän tietoturvan ja yksityisyyden vaarantumisen.

HouseCall-sovellus on saatavissa Windows-, Mac-, ja Android-laitteille.

Trend Micro
Suomen ja Baltian alueen johtaja Kimmo Vesajoki
kimmo_vesajoki@trendmicro.com
0400 488071

Tietoturvayhtiö Trend Micro on pilvipohjaisten turvallisuusratkaisujen globaali markkinajohtaja. Yhtiön turvallisuus- ja uhkienhallintaratkaisut suojaavat yritysten ja yksityiskäyttäjien digitaalista tietojenvaihtoa. Palvelinturvallisuuden edelläkävijänä toimitamme luokkansa parhaat, asiakkaillemme ja kumppaneillemme sopiviksi mitoitetut turvallisuusratkaisut päätelaitteisiin, palvelimiin ja pilveen. Ratkaisumme pysäyttävät uudet uhat nopeasti ja suojelevat tietoja fyysisissä, virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Alansa johtavan Trend Micro Smart Protection Network -tiedonlouhintaverkon tukemat tuotteemme ja palvelumme pysäyttävät uhat syntysijoillaan internetissä. Vuonna 1988 perustetulla Trend Microlla on maailmanlaajuisesti palveluksessaan yli 5200 työntekijää, joista 1300 asiantuntijaa on erikoistunut tietoverkon uhkien torjuntaan.

Avainsanat: