• Cocomms Oy/

Trend Micro edelleen päätelaitteiden suojausalustojen johtajien joukossa Gartnerin Magic Quadrant -raportissa

Trend Micro on edelleen päätelaitteiden suojausalustojen johtajien joukossa Gartnerin Magic Quadrant -raportissa. Yhtiö on pitänyt paikkansa tässä ryhmässä jo 13 vuotta. Uusimmassa raportissa Trend Micron asema kohentui entisestään, sillä arviot vision kattavuudesta ja toteutuskyvystä paranivat.

“Olemme panostaneet huomattavasti kykyymme suojata verkon päätelaitteita, muun muassa sovellusten hallintaan, kehittyneeseen haittaohjelmien havaitsemiseen, hiekkalaatikkojen hyödyntämiseen ja ongelmiin reagointiin. Samalla olemme vahvistaneet suorituskykyä ja joustavuutta sekä yksinkertaistaneet käyttöönottoa ja hallintaa”, sanoo Trend Micron ratkaisumarkkinoinnin johtaja Eric Skinner.

Gartnerin Magic Quadrant -raportti asemoi tarkoin määritettyjen markkinoiden teknologiatoimittajat neljään ryhmään: johtajiin, haastajiin, edelläkävijöihin ja erikoistuneisiin toimijoihin (leaders, challengers, visionaries ja niche players).

Gartnerin määritelmän mukaan ”johtajat osoittavat tasapainoista edistymistä ja panostusta kaikissa toteutus- ja visioluokissa. Niiden kyky torjua kehittyneitä haittaohjelmia, suojata tietoja ja/tai hallintaominaisuudet nostavat rimaa kaikille markkinoilla oleville tuotteille, ja ne voivat muuttaa alan kehityssuuntaa”.

Trend Micron päätelaiteratkaisut suojaavat käyttäjiä ja heidän tietojaan käytännössä kaikenlaisissa päätelaitteissa sekä fyysisissä ja virtuaalisissa palvelimissa. Ratkaisut suojaavat myös sovellukset. Näin tietoturva on aktiivisesti läsnä kaikissa kerroksissa. Tämä vähentää tietoturvariskejä, jotka aiheuttavat muita riskejä muun muassa yrityksen maineelle ja sen toiminnan lainmukaisuudelle.

Koska tietoturvan uhkamaisema muuttuu yhä monimutkaisemmaksi, Trend Micron ratkaisu vastaanottaa jatkuvasti ajantasaista tietoa erilaisista uhista globaalista Smart Protection Network -uhka-analytiikkapalvelusta, mikä auttaa reagoimaan ongelmiin nopeasti.

Lisätietoja Trend Micron ratkaisusta sekä linkki Gartnerin Magic Quadrant -raporttiin saa sivulta https://resources.trendmicro.com/2015-Q1-Gartner-Magic-Quadrant-Update.html.

Trend Micro
Suomen ja Baltian alueen johtaja Kimmo Vesajoki
kimmo_vesajoki@trendmicro.com
www.trendmicro.fi

Tietoturvayhtiö Trend Micro on pilvipohjaisten turvallisuusratkaisujen globaali markkinajohtaja. Yhtiön turvallisuus- ja uhkienhallintaratkaisut suojaavat yritysten ja yksityiskäyttäjien digitaalista tietojenvaihtoa. Palvelinturvallisuuden edelläkävijänä toimitamme luokkansa parhaat, asiakkaillemme ja kumppaneillemme sopiviksi mitoitetut turvallisuusratkaisut päätelaitteisiin, palvelimiin ja pilveen. Ratkaisumme pysäyttävät uudet uhat nopeasti ja suojelevat tietoja fyysisissä, virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Alansa johtavan Trend Micro Smart Protection Network -tiedonlouhintaverkon tukemat tuotteemme ja palvelumme pysäyttävät uhat syntysijoillaan internetissä. Vuonna 1988 perustetulla Trend Microlla on maailmanlaajuisesti palveluksessaan yli 5200 työntekijää, joista 1300 asiantuntijaa on erikoistunut tietoverkon uhkien torjuntaan.