Trend Micro ostaa HP:n TippingPointin

Tietoturvayhtiö Trend Micro ostaa HP:n tunkeutumisenestojärjestelmiä ja niihin liittyviä verkon turvallisuusratkaisuja valmistavan TippingPointin. Kaupassa Trend Microlle siirtyy turvateknologiaa, tekijänoikeuksia, toimialan erityisosaamista sekä yli 3 500 yritysasiakasta. Kauppahinta on noin 300 miljoonaa dollaria.

Yrityskaupalla Trend Micro vahvistaa asemaansa suuryritysten dynaamisten suojausratkaisujen toimittajana. Suojausratkaisut kattavat päätelaitteet, verkon, datakeskukset ja pilvipalvelut. Ostettavat toiminnot yhdistetään Trend Micron vastaaviin toimintoihin ja niistä muodostetaan uusi Network Defense -liiketoimintayksikkö.

Yritysverkot kohtaavat jatkuvasti kehittyneempiä uhkia ja organisaatioiden täytyy valmistautua kohtaamaan perinteiset suojausratkaisut kiertäviin uhkiin.

”Suuret yritykset ja organisaatiot tarvitsevat kerroksittaisen suojauksen, joka vastaa uhkiin ennen hyökkäystä, sen aikana ja jälkeen. Uusi verkon suojausratkaisu yhdistää verkon murtojen havaintamme ja TippingPointin tunkeutumiseneston sekä reagointikyvykkyyden. Tämä täydentää tarjontaamme datakeskusten ja päätelaitteiden suojaamiseen,” Trend Micron pääjohtaja Eva Chen sanoo.

Trend Micro lähestymistapa rajoittaa kehittyneitä hyökkäyksiä yhdistämällä tunkeutumiseneston ja murtojen havainnan. Mahdollisen hyökkäyksen tapahtuessa ratkaisu havaitsee ja lieventää verkon haavoittuvuuksia estääkseen lisävahingot.

Trend Microlla ja HP:n TippingPointilla on ollut strateginen kumppanuussopimus vuodesta 2014. HP ja Trend Micro jatkavat vahvoina kumppaneina kaupan toteuduttua. Yhtiöt muodostavat strategisen kumppanuussopimuksen, joka kattaa jälleenmyyntiä, hallintapalveluja sekä turvatietoa, sovellusturvallisuutta ja dataturvallisuutta.

”Kauppa täydentää Trend Micron nykyistä suojausasiantuntemusta ja vahvistaa yhtiötä päätelaitteiden, pilven, datakeskusten ja verkon uhkien tunnistamisen osalta. Kahden vahvan brändin yhdistäminen parantaa Trend Micron asemaa suuryritysten tukena. Yhtiö voi tarjota jatkossa yhden kattavan suojausratkaisun suuryrityksille," tutkimusyhtiö NSS Labsin tutkimusjohtaja Mike Spanbauer kertoo.

Trend Micro
Suomen ja Baltian alueen johtaja Kimmo Vesajoki
kimmo_vesajoki@trendmicro.com
www.trendmicro.fi

Tietoturvayhtiö Trend Micro on pilvipohjaisten turvallisuusratkaisujen globaali markkinajohtaja. Yhtiön turvallisuus- ja uhkienhallintaratkaisut suojaavat yritysten ja yksityiskäyttäjien digitaalista tietojenvaihtoa. Palvelinturvallisuuden edelläkävijänä toimitamme luokkansa parhaat, asiakkaillemme ja kumppaneillemme sopiviksi mitoitetut turvallisuusratkaisut päätelaitteisiin, palvelimiin ja pilveen. Ratkaisumme pysäyttävät uudet uhat nopeasti ja suojelevat tietoja fyysisissä, virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Alansa johtavan Trend Micro Smart Protection Network -tiedonlouhintaverkon tukemat tuotteemme ja palvelumme pysäyttävät uhat syntysijoillaan internetissä. Vuonna 1988 perustetulla Trend Microlla on maailmanlaajuisesti palveluksessaan yli 5200 työntekijää, joista 1300 asiantuntijaa on erikoistunut tietoverkon uhkien torjuntaan.