Trend Micro solmii strategisen OEM-sopimuksen HP:n kanssa

Tietoturvayhtiö Trend Micro on solminut strategisen OEM-sopimuksen HP:n kanssa. Yhteistyön tavoitteena on auttaa yrityksiä torjumaan kohdennettuja hyökkäyksiä ja räätälöityjä haittaohjelmia.

HP:n TippingPoint Advanced Threat Appliance (ATA) -tuoteperhe hyödyntää Trend Micron Deep Discovery -tuotetta ja tarjoaa näin asiakkaille yhden, integroidun ratkaisun uhkien havaitsemiseen ja torjuntatoimenpiteiden toteuttamiseen. Ratkaisu löytää haittaohjelmat staattisten, dynaamisten ja käyttäytymistekniikoiden avulla ja torjuu ja neutralisoi ne ennen kuin liiketoiminnalle tärkeät tiedot joutuvat vaaraan.

“HP valitsi meidät kattavassa ja tiukassa prosessissa, jossa arvioitiin markkinoiden johtavia hyökkäysten havaitsemisjärjestelmiä. Tehty sopimus osoittaa ratkaisumme laadun ja tehokkuuden. Sopimus myös jatkaa pitkää yhteistyötämme HP:n kanssa”, sanoo Trend Micron kanavista ja kumppanuuksista vastaava johtaja Partha Panda.

Deep Discovery on suunniteltu havaitsemaan ja torjumaan kaikenlaisen kyberrikollisuuden kohdennetuista hyökkäyksistä epätavallisen ja epäilyttävän toiminnan havaitsemiseen verkossa. Deep Discovery poikkeaa muista tietoturvaratkaisuista:

• Se valvoo kaikkia verkossa olevia portteja ja yli 80 verkkoprotokollaan netti- ja sähköpostiliikenteen lisäksi.
  • Se havaitsee uhkia käyttämällä räätälöityjä hiekkalaatikkokuvia, jotka vastaavat järjestelmän konfiguraatiota.
  • Se käyttää useita havaitsemistekniikoita, joiden avulla se pystyy löytämään erilaisia hyökkäyksiä eri lähteistä ja myös mobiililaitteista.

Räätälöidyt hiekkalaatikot ovat olennainen osa tehokasta hyökkäysten havaitsemista. Niiden avulla yritykset voivat estää hyökkäysmenetelmät, jotka pystyvät kiertämään yleiset konfiguraatiotarkastukset.

Tuoreessa testissä NSS Labs arvioi kuutta globaalia tietoturvayhtiötä. Testissä Trend Micron Deep Discovery sai parhaan arvosanan hyökkäysten havaitsemisesta (99,1 %) eikä vääriä positiivisia osumia ollut lainkaan. Lisäksi ratkaisun kokonaiskäyttökustannukset olivat yli 25 % pienemmät kuin testattujen tuotteiden keskimäärin.

“Nykyisessä uhkamaailmassa organisaatioilla on oltava kaiken kattava, kerroksittainen turvastrategia, joka ei vain tunnista uhkat vaan myös toimii niiden neutralisoimiseksi ja torjumiseksi”, sanoo HP:n TippingPoint-turvatuotteiden johtaja Rob Greer.

HP TippingPoint Advanced Threat Appliance on saatavissa HP:ltä ja sen kanavakumppaneilta alkuvuodesta 2015. Lisätietoja: www.hp.com/go/ata.

Trend Micro
Suomen ja Baltian alueen johtaja Kimmo Vesajoki
kimmo_vesajoki@trendmicro.com
www.trendmicro.fi

Tietoturvayhtiö Trend Micro on pilvipohjaisten turvallisuusratkaisujen globaali markkinajohtaja. Yhtiön turvallisuus- ja uhkienhallintaratkaisut suojaavat yritysten ja yksityiskäyttäjien digitaalista tietojenvaihtoa. Palvelinturvallisuuden edelläkävijänä toimitamme luokkansa parhaat, asiakkaillemme ja kumppaneillemme sopiviksi mitoitetut turvallisuusratkaisut päätelaitteisiin, palvelimiin ja pilveen. Ratkaisumme pysäyttävät uudet uhat nopeasti ja suojelevat tietoja fyysisissä, virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Alansa johtavan Trend Micro Smart Protection Network -tiedonlouhintaverkon tukemat tuotteemme ja palvelumme pysäyttävät uhat syntysijoillaan internetissä. Vuonna 1988 perustetulla Trend Microlla on maailmanlaajuisesti palveluksessaan yli 5200 työntekijää, joista 1300 asiantuntijaa on erikoistunut tietoverkon uhkien torjuntaan.

Avainsanat: