Tulosta tahkoavan Netflixin käyttäjämäärä kipusi yli 40 miljoonaan

Netflix julkaisi kolmannen vuosineljänneksen osavuosikatsauksensa myöhään eilen illalla. Palvelun käyttäjämäärä nousi maailmanlaajuisesti yli 40 miljoonaan. Netflixin nettotulos nousi 2,4 miljoonaa dollaria edellisestä vuosineljänneksestä.

Netflixin liikevaihto oli 1,11 miljardia dollaria kolmannella vuosineljänneksellä. Yhtiön nettotulos kipusi 31,8 miljoonaan dollariin, kun yhtiön tulos oli 7,7 miljoonaa dollaria vielä vuosi sitten.

Netflixin käyttäjämäärä nousi sen kotimaassa Yhdysvalloissa 31,1 miljoonaan käyttäjään kolmannella vuosineljänneksellä. Palvelulla on 9,2 miljoonaa käyttäjää kansainvälisesti.

Netflixin käyttäjämäärä on noussut kotimaan rajojen ulkopuolella lähes viidellä miljoonalla käyttäjällä vuoden aikana. Netflix aloitti toimintansa Suomessa ja Pohjoismaissa noin vuosi sitten. Palvelu lanseerattiin Hollannissa syyskuussa. Netflix aikoo laajentaa toimintaansa ensi vuonna.

Netflixin alkuperäissarjat tekivät historiaa kahmimalla 14 Emmy-ehdokkuutta kesällä. House of Cardsin ohjaaja David Fincher palkittiin parhaan ohjaajan Emmy-palkinnolla syyskuussa. Netflix on laajentanut tuotantoaan stand-up-komiikkaan ja dokumentteihin tänä syksynä.

Lue lisää Netflixin kolmannen vuosineljänneksen osavuosikatsauksesta ja katso Netflixin johdon videohaastattelut:

Liitteet: Q3 13 Letter to shareholders

Riikka Rytilahti
Viestintätoimisto Cocomms
riikka.rytilahti@cocomms.com

Netflix
Netflix on maailman johtava internet-televisiopalvelu. Sillä on yli 40 miljoonaa jäsentä 40 maassa. He nauttivat yli miljardista tunnista TV-ohjelmia ja elokuvia kuukaudessa. Netflixin tarjontaan kuuluu myös alkuperäissarjoja. Netflixin jäsenet katsovat niin paljon kuin haluavat, milloin ja missä tahansa, lähes kaikilla verkkoon liitettävillä laitteilla, edulliseen kuukausihintaan. Ohjelmia voi toistaa, pysäyttää ja jatkaa katsomista samasta kohdasta, ilman mainoksia tai sitoumuksia. Lisätietoja siitä, miten Netflix (NASDAQ: NFLX) vie internet-televisiota eteenpäin saat osoitteessa http://www.netflix.fi. Seuraa Netflixiä myös Facebookissa ja Twitterissä.