Tuotanto hyvin käyntiin BE Groupin Lapuan Palvelukonepajalla

BE Groupin Lapuan Palvelukonepajan tuotanto on käynnistynyt hyvin. Hyvän startin ja kasvavien asiakastarpeiden vuoksi konepaja siirtyy kahteen vuoroon helmikuussa. Kysynnän hyvä kasvu mahdollistaa tuotannon siirtymisen kolmeen vuoroon loppukesästä.

Konepaja tarjoaa asiakkaille laajan valikoiman teräksen jatkojalostuspalveluja: laserleikkausta, särmäystä, reijitystä, sinkopuhdistusta sekä poltto- ja plasmaleikkausta. Näistä BE Groupille täysin uusia palveluja ovat särmäys ja poraus.

Maaliskuussa palvelut laajenevat, kun käyttöön otetaan polttoleikkauskone ja plasmaleikkauslaitteisto viisteleikkauslaitteineen.

– Kysyntä metalliteollisuudessa jatkuu vahvana. Siitä kertoo muun muassa se, että asiakkaamme ovat olleet hyvin kiinnostuneita tulemaan tutustumaan Lapuan Palvelukonepajaan. Toisaalta asiakkaat haluavat keskittää toimituksiaan ja suosivat toimittajia, jotka pystyvät toimittamaan yhdellä tilauksella suuria kokonaisuuksia, BE Groupin tuotantojohtaja Ilpo Valtonen sanoo.

Investointi Lapualle nostaa BE Groupin tuotteiden jalostusastetta entisestään.

– Kun yritys käyttää oman valmistuksensa sijasta esikäsiteltyjä terästuotteita, sen ei tarvitse pitää omaa varastoa, vaan se voi keskittyä omaan ydinosaamiseensa. Näin yrityksen taloudelliset toimintaedellytykset paranevat, kokonaislaatu paranee ja jatkojalostus tehostuu, llpo Valtonen toteaa.

Lapuan kone- ja laiteinvestointien kokonaiskustannus on noin 1,8 miljoonaa euroa. Rakennuksen kokonaispinta-ala on noin 3 000 neliömetriä. Tontti mahdollistaa toiminnan laajentamisen alueella.

Konepaja työllistää nyt noin 10 työntekijää, mutta määrä nousee pariinkymmeneen. Rekrytointi on sujunut ongelmitta, sillä BE Groupilla on hyvä maine ja seudulla on ammattitaitoista työvoimaa. BE Groupissa iloitaan siitä, että yhtiö on onnistunut palkkaamaan osaavia työntekijöitä.