Univar panostaa merenkulkuun

Univar panostaa nyt merenkulkualaan enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Yritys on mm. perustanut yhteispohjoismaisen merenkulkualan asiakaspalvelun, josta esimerkiksi laivat saavat tarvitessaan apua kaikkialla Pohjolan alueella.

Norjassa pidettyjen Aqua Nor -messujen ja Tanskassa pidettyjen Danish Maritime Fair -messujen yhteydessä Univar lanseerasi nykyisille ja potentiaalisille asiakkailleen kohdistetun yhteispohjoismaisen merenkulkualan asiakaspalvelun.

– Meillä on paljon merenkulkualalla toimivia asiakkaita kaikissa Pohjoismaissa ja helpottaaksemme heidän toimintaansa olemme nyt perustaneet yhteispohjoismaisen asiakaspalvelun. Asiakkaat voivat siten tilata merenkulkualalle tarkoitetut voiteluaineensa nyt yhdestä ja samasta paikasta. Palvelu on avoinna vuorokauden ympäri läpi vuoden, ja yhteyden saa joko sähköpostitse tai puhelimitse, s-posti marinesales@univar.com, puh. +47 46949349. Laivat saavat siten nopeasti apua olinpaikastaan riippumatta kaikkialla Pohjolan alueella, kertoo Geir Eikemo Univarilta.

Univar osallistui elokuussa Trondheimissä järjestetyille Aqua Nor -messuille, jotka ovat Pohjoismaiden suurimmat kalastusalan messut. Univar oli messujen ainoa voiteluainetoimittaja. Erityisen suurta kiinnostusta messuilla herättivät Shell Naturelle -tuotteet sekä elintarvikehyväksytyt Fuchs-voiteluaineet.

Kalastusalalla ja elintarviketeollisuudessa on noudatettava tiukkoja vaatimuksia. Jos esimerkiksi sattuu vuoto ja voiteluainetta joutuu elintarvikkeisiin, voiteluaine ei saa olla terveydelle vaarallista. Sen vuoksi alalla käytetään elintarvikehyväksyttyjä voiteluaineita. Shell Naturelle on biohajoava voiteluaine, jonka johtavat laitevalmistajat ovat hyväksyneet käyttötarkoituksiin, joissa öljyä saattaa joskus joutua vesistöön.

Messuilla oli yhteensä 500 näytteilleasettajaa ja 25 000 kävijää.

Kööpenhaminassa järjestettiin lokakuussa Danish Maritime Fair -messut osana Danish Maritime Days -tapahtumaa.

– Meillä oli näillä merenkulkualan suurilla yhteisillä messuilla osasto, jossa keskustelimme nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidemme kanssa. Esittelimme messuilla merenkulkualan tuotteitamme. Eniten kiinnostusta herätti valikoimamme natriumhydroksidi, jota käytetään pesimissä alusten päästöjen vähentämiseksi, Geir Eikemo kertoo.

Lisätietoa saa Univarin merenkulkualan asiakaspalvelusta, puh. +47 46949349 tai s-posti marinesales@univar.com

Univar Lubricants lyhyesti

Univarin Pohjoismaiden yksikkö on Shellin voiteluaineiden pääjakelija Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa. Univar tarjoaa laajan valikoiman laatutuotteita teollisuuden, autoalan ja loppukäyttäjien tarpeisiin sekä erilaisia tuotteita merenkulkualalle, ilmailualalle ja maatalouteen. Shellin ja Univarin yhteistyö takaa myös parhaan mahdollisen teknisen tuen asiakkaille sekä apua voiteluainetuotteiden myyntiin ja markkinointiin.