Uuden ajan kaasupullo GENIE säästää hitsaajan selkää

Täysin uudenlainen, muovikomposiitista valmistettu ergonominen kaasupullo on kevyt kantaa ja liikutella. Kätevä ja riittoisa GENIE sopii erityisesti työssään paikasta toiseen liikkuville kaasun käyttäjille.

Kevyttä pulloa on helppo siirrellä ja nostaa rasittamatta selkää. Hankalasti saavutettaviin paikkoihin, esimerkiksi portaiden päässä, pullon voi jopa kantaa.

20 litran GENIE® pullo painaa täytenä 32 kiloa eli 11 kiloa vähemmän kuin samankokoinen perinteinen, teräksestä valmistettu kaasupullo. Pienempi, 10 litran vetoinen GENIE painaa täytenä vain 21 kiloa, joten sen voi turvallisesti nostaa yksinkin.

Pitkillä matkoilla pullo kulkee pyörillä kevyesti mukana; irrotettava kuljetusalusta ja teleskooppikahva ovat saatavilla lisävarusteina.

Suuren halkaisijansa ansiosta GENIE-pullo pysyy vakaasti pystyssä, ja pulloja voi myös pinota. Tunnisterenkaan väristä käyttäjä näkee nopeasti, mitä kaasua pullo sisältää. Kullekin kaasulle on saatavana oma paineensäätimensä, mikä takaa parhaan mahdollisen suorituskyvyn ja käyttöturvallisuuden. Pullon kahvat suojaavat paineensäädintä rikkoontumiselta, mikä sekin parantaa käyttöturvallisuutta.

GENIE-pullon paineastia on hiilikuitupäällysteinen terässäiliö vankkarakenteisen, kevyen ja kierrätettävän kuoren sisällä. Kuori on valmistettu suurtiheyksisestä polyeteenistä (HDPE). Sininen kuori on tyylikäs, helposti puhdistettava ja hygieeninen. Linde-konsernissa kehitetty pullo on vuonna 2012 palkittu kultaisella iF-tuotesuunnittelupalkinnolla.

”Kaasupullo on viimeiset 100 vuotta näyttänyt samalta. Muovikomposiitista valmistettu GENIE erottuu perinteisistä teräspulloista yhdellä silmäyksellä”, sanoo myyntipäällikkö Harri Virtanen AGAlta.

Käytettävyyttä lisää myös älymittari eli ”pullonhenki”. GENIE-pullon digitaalisella näytöllä varustettu mittari kertoo käyttäjälle, miten paljon kaasua on jäljellä. Näin kaasu ei pääse loppumaan kesken yllättäen.

Pienestä painosta huolimatta GENIE-pulloihin mahtuu korkeamman täyttöpaineen ansiosta noin 50 prosenttia enemmän kaasua kuin perinteisiin pulloihin. GENIE-pullojen täyttöpaine on 300 baaria, kun teräspulloissa paine jää 200 baariin.

GENIE-pulloissa on tällä hetkellä saatavilla argonia, typpeä ja hitsauksen suojakaasuja. Lisää vaihtoehtoja on tulossa.

GENIE-kaasupulloja on saatavilla kaikista AGAn myyntipisteistä: www.aga.fi/myyntipisteet

Harri Virtanen

Myyntipäällikkö

Oy AGA Ab