Uudet Bosch-kylmälaitteet ovat markkinoiden energiatehokkaimpia

Bosch Green Technology inside -valikoima on kasvanut kahdella uudella energiatehokkaalla kaappipakastimella ja yhdellä jääkaappipakastimella. Ruoka pysyy tuoreena pitkään ja sähköä kuluu aiempaa vähemmän. Green Technology inside -tuotevalikoima sopii erityisesti ympäristöä arvostaville kuluttajille.

Kodinkoneilla, jotka ovat päällä ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä, on suuri merkitys kodin sähkönkulutukseen. Bosch on tuonut markkinoille kaksi uutta kaappipakastinta sekä jääkaappipakastimen, joilla on markkinoiden paras energiamerkintä A+++.

Uutuudet ovat osa energiatehokasta Bosch Green Technology inside -tuotevalikoimaa. Kuten kaikissa Bosch-kodinkoneissa, myös näiden uutuuksien valmistuksessa on kiinnitetty huomiota kestävän kehityksen kriteereihin.

”Uudet kylmälaitteemme, joilla on A+++-merkintä, kuluttavat energiaa vain puolet 10 vuotta vanhaan pakastimeen verrattuna. Olemme ottaneet huomioon sekä ympäristön, että kuluttajien mahdollisuuden vähentää sähkönkulutustaan”, kertoo BSH Kodinkoneiden Suomen laatupäällikkö Marjo Kukkonen.

Viimeistellyt toiminnot
Uutuuslaitteiden toiminnot on suunniteltu pitämään ruuan koostumuksen ja ravintoaineiden säilyvyyden parhaalla mahdollisella tasolla. FreshSense-toiminto koostuu kylmälaitteiden ulko- ja sisäpuolella olevista sensoreista, jotka tarkkailevat laitteen sisä- ja ulkolämpötilaa. Näin lämpötila laitteen sisällä pysyy tasaisena.

Pikapakastustoiminto on käytännöllinen erityisesti suurten ruokamäärien säilyttämisessä kauppareissun jälkeen. Toiminnon avulla voi asettaa ajan pikapakastukselle, jonka jälkeen pakastimen lämpötila palaa esivalinnan mukaiseksi ja takaa ruuan hyvän maun säilymisen. Jääkaapin CrisperBox-laatikko sopii erinomaisesti hedelmien ja vihannesten säilytykseen. Raaka-aineet säilyvät tuoreina pidempään niille suunnitellussa paikassa.

Designia ja eri kokoja
Uusien Bosch-kylmälaitteiden hyllytasoja voi siirrellä oman maun ja tarpeiden mukaan. Toinen kaappipakastimista sopii myös keittiössä muotoilunsa puolesta vuonna 2012 lanseeratun A+++ - jääkaapin viereen.

Jääkaappipakastimessa on EasyClean AntiFingerprint -käsittely. Sen ansiosta rosteriseen jääkaapinoveen ei jää sormenjälkiä, jolloin laite näyttää aina siistiltä ja tyylikkäältä. Kaappipakastimia saa erikokoisina: 186x60 cm ja 191x70 cm. Jääkaappipakastin on kokoa 201x60 cm.

Marjo Kukkonen
BSH Kodinkoneet
puh.040 1670 188
marjo.kukkonen@bshg.com

Tietoa tuotteista, suositushinnat ja kuvamateriaalia on saatavissa osoitteessa: http://www.bosch-home.fi/

Bosch vietti 125-vuotisjuhlavuottaan vuonna 2011. Bosch-kodinkoneet ovat olleet innovatiivisen tekniikan, kestävän laadun ja luotettavuuden tae jo yli 75 vuoden ajan. Yhtiön perustajan, Robert Boschin, visio ”technology for life” on edelleen ajankohtainen, sillä Bosch-kodinkoneet tukevat kestävää kehitystä ja ihmisten arjen
helpottamista. Myös kodinkoneiden muotoilu perustuu kestävään ajatteluun. Bosch-kodinkoneet on tänä päivänä yksi johtavista kodinkonemerkeistä Euroopassa. Kylmälaitteita, astian- ja pyykinpesukoneita, liesiä ja pienlaitteita myydään ympäri maailman. Boschin ydinarvoihin kuuluu ihmisten ja luonnon arvostaminen, ja se heijastuu yrityksen energiatehokkaisiin, luonnonvaroja säästäviin ja kierrätystä tukeviin prosesseihin. Bosch valmistaa luotettavia, kulutusta kestäviä tuotteita, jotka helpottavat käyttäjänsä elämää.

Kaappipakastin A+++, 186x60
GSV 36VW40