Uusi Guinnessin ennätys Hot Wheels™ -tiimille

Hot Wheels™ -tiimi teki uuden Guinnessin ennätyksen ajajien ohjastaessa autojaan 18-metrisen kaksoissilmukan läpi X Games -tapahtumassa Los Angelesissa

Kaksi Hot Wheels™ -kuskia teki uuden Guinnessin ennätyksen ajaessaan onnistuneesti yli 18-metrisen pystysuoran kaksoissilmukan läpi X Games -tapahtumassa Los Angelesissa. Double Loop Dare –kilpailu järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa. Kilpailun tiimellyksessä kaksi kuskia uhkasi painovoimaa ohjatessaan autojaan läpi jättikokoisen Hot Wheels® -radan. Vihreän tiimin kuski Greg Tracy, yksi Hollywoodin tunnetuimmista stunttimiehistä, pokkasi ykkösmitalin voittaessaan kolminkertaisen X Games –mestarin, keltaisen tiimin kuskin Tanner Foustin.

Ennätysesityksen voi käydä katsomassa Hot Wheelsin YouTube -sivuilla.

“Kaikkialla maailmassa pojat unelmoivat siitä, että saisivat ajaa Hot Wheels –autoillaan luonnollisen kokoisella radalla ja meidän visiomme on toteuttaa tämä unelma”, sanoi Simon Waldron, Mattelin markkinoinnista vastaava apulaisjohtaja. ”Double Loop Dare erottui selkeästi Los Angelesin horisontissa. Keskustassa kukaan ei voinut olla huomaamatta valtavaa kuuden kerroksen korkuista kirkkaan oranssia rakennelmaa – se oli epäilemättä Hot Wheelsin aikaansaannoksia.”

Lelut herätettiin henkiin
Uusi Team Hot Wheels™ Double Dare Snare™ -autorata toimi mallina, kun Double Loop Dare –rataa rakennettiin. Tällä autoradalla pojat voivat ohjastaa omia autojaan pystysuoran silmukan läpi. Douple Loop Dare –kilpailussa oli käytössä vastaavanlainen silmukka, mutta siinä autojen nopeus kohosi jopa 80 kilometriin tunnissa ja G-voimat nousivat jopa seitsemään.

”Olin jo lapsena innokas Hot Wheels –fani ja ajelin autoillani ympäri vanhempieni olohuonetta”, sanoi Tracy, kuusinkertainen Pikes Peak –voittaja ja Hollywoodin stunttimies. ”Tällaisessa tapahtumassa mukana oleminen oli minulla erittäin merkittävää. Saimme todellakin lelut heräämään henkiin.”

Vahvan vastuksen kisan voittajalle antaneen Foustin ei myöskään tarvitse häpeillä häviötään, hän nimittäin teki viime vuonna uuden maailmanennätyksen hyppäämällä pisimmän ajoneuvolla hypätyn hypyn Indianapolis 500 –kilpailussa. Lisäksi Foust on maailmanlaajuisesti tunnettu stunttimies, jolla on kahden Formula Drift –mestaruuden lisäksi kolme X Games -kultamitalia palkintokaapissaan. Hän oli myös mukana eilen Los Angelesissa ajetussa RallyCross –kilpailussa ja sijoittui kuudenneksi.

Double Loop Dare videolla
Videoita Double Loop Dare –tapahtumasta löytyy osoitteessa www.youtube.com/hotwheels ja kulissien taakse pääsee kurkkaamaan osoitteessa www.HotWheels.com. Samalta sivustolta löytyy myös 19 Hot Wheels® julkaisemaa live-episodia tapahtumasta.

Lisätietoja, lehdistötiedotteita, korkealaatuisia kuvia ja latauksia löytyy sivulta: www.hotwheelsmedia.com

Hot Wheels -autot
Hot Wheels -autot hurauttivat lelumaailmaan vuonna 1968. Yli 30 vuoden jälkeen tuoteperhe kattaa laadukkaat keräilyesineet, NASCAR- ja Formula 1 -mallit aikuisille sekä huipputehoiset autot, vauhtiradat ja keräilysarjat kaikenikäisille lapsille. Nykyisin merkillä on yli 41 miljoonaa innokasta keräilijää. Pienistä, metallivaluisista leikkiautoista alkanut menestystarina jatkuu autoradoilla ympäri maailmaa ja nykyään brändiin kuuluu perinteisten autoratojen ja varaosien lisäksi niin digitaalisia Hot Wheels –sovelluksia kuin oikea ammattilaisralliautoilijoiden tiimi, joka suorittaa huippustuntteja. Kuumimmat pelit ja videot löytyvät osoitteista www.HotWheels.com ja www.Facebook.com/HotWheels.

Mattel
Mattel, Inc., www.mattel.com, on maailman johtava lelujen ja perhetuotteiden suunnittelija, tuottaja ja markkinoija. Mattelin tuoteperheeseen kuuluvat muun muassa maailman suosituin muotinukke Barbie®, Hotwheels®, Matchbox®, American Girl®, Radica® ja Tyco R / C® ja Fisher-Price® ​-tuotteet sekä Little People ®, Power Wheels® -lelut. Vuonna 2011 Fortune-lehti myönsi Mattelille ”100 Best Companies to work” -tittelin neljäntenä vuotena peräkkäin ja Corporate Responsibility -lehti valitsi yhtiön ”100 Best Corporate Citizens”-joukkoon. Mattel on valittu yhtenä yrityksenä myös ”World’s Most Ethical Companies” -joukkoon. Mattel työllistää noin 27 000 ihmistä 43 maassa ja Mattelin tuotteita on saatavilla yli 150 maassa. Mattelin pääkonttori sijaitsee Kaliforniassa, Yhdysvalloissa.

Lisätietoa tutkimuksesta:
Maija Joki-Korpela, Viestintätoimisto Cocomms