Ville Lindén valittiin Vuoden 2014 McDonald’s Yrittäjäksi

Hämeensaaren ja Hyvinkään ravintoloiden McDonald’s-yrittäjä Ville Lindén valittiin Vuoden McDonald’s Yrittäjäksi. Valinta tehtiin 18 suomalaisen McDonald’s-yrittäjän joukosta. Valinnan ratkaisi Lindénin sitoutuminen yrittäjyyteen ja ravintoloidensa johtamiseen ja kehittämiseen.

McDonald’sin Vuoden Yrittäjä -tunnustuksen valintaperusteita ovat muun muassa henkilökunnan tyytyväisyys, asiakasmäärän ja myynnin kasvu, palvelun laatu ja ravintoloiden siisteys. Ville Lindén ansaitsi tunnustuksen rohkealla liiketoiminta-ajattelullaan sekä ahkeralla laadun ylläpitämisellä.

”Ville Lindén on sitoutunut ravintoloidensa johtamiseen, ja hän on paljon läsnä kiireaikoina ja ravintoloiden kehittämistyössä. Hän johtaa henkilöstöä omalla esimerkillään, eikä pelkää asiakaspalvelua ja työntekijöiden auttamista. Ville tekee kehitysehdotuksia yritykselle ja kumppaneille, ja hän kokeilee mielellään uutta teknologiaa ja laitteita ravintoloissaan”, McDonald’sin operatiivinen johtaja Ville Myllyniemi toteaa.

Lindén omistaa Hämeenlinnan Hämeensaaren ja Hyvinkään McDonald’s-ravintolat. McDonald’s-yrittäjät osallistuvat yhteiseen, koko McDonald’s-ketjua koskevaan päätöksentekoon ja ovat pysyvä osa myös paikallista yhteisöä. Lindén on jo toisen polven McDonald’s-yrittäjä.

Ville Lindén on tukenut myynnin kasvua pidentämällä aukioloaikoja. Molemmissa ravintoloissa vähintään autokaista palvelee ympäri vuorokauden.

Yrittäjä Ville Lindén, puh. 040 570 3691, ville.linden(at)fi.mcd.com

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen(at)fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on 119 maassa yhteensä reilut 30 000 kpl. McDonald’s on toiminut Suomessa yli 29 vuotta. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s toiminta perustuu vahvasti lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 82, joista 84 % on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi