• Cocomms Oy/

Windows Live Messenger -pikaviestipalvelulla jo yli 900 000 suomalaista käyttäjää viikossa

TNS Gallup Oy:n mukaan Microsoftin Windows Live Messenger -pikaviestipalvelulla on yli 900 000 eri käyttäjää viikossa. Palvelulla on runsaat 1,2 miljoonaa aktiivista käyttäjää kuukaudessa, mikä tekee siitä Suomen suurimman verkkoyhteisöpalvelun.

Keskimääräinen mesettäjä kävi palvelussa tammikuussa 239 keskustelua. Aktiiviseen viestittämiseen käyttäjältä kului 12,5 tuntia. Suomalaisilla Messenger-käyttäjillä oli kontaktilistallaan keskimäärin 48 kaveria.

”Windows Live Messenger on turvallinen tapa pitää yhteyttä oman lähipiirin kanssa. Jokainen päättää itse, kenen kanssa vaihtaa ajatuksia. Käyttäjä voi itse torjua yhteydenotot, joista ei ole kiinnostunut. Tarvittaessa epätoivotut viestit on helppo tallentaa”, sanoo maajohtaja Mikko Ketola Microsoft Online Services Groupista.

TNS Gallupin mukaan kaikkiaan 3,1 miljoonaa suomalaista käyttää Internetiä vähintään kerran kuukaudessa. Messengerin käyttäjien osuus on lukumäärästä reilu kolmannes. Heistä 52 prosenttia on yli 18-vuotiaita.

Windows Live Messengerin uusi, tammikuussa ilmestynyt 8.1-versio tarjoaa entistä paremmat ääni- ja kuvaominaisuudet video- ja äänipuheluihin. Lisäksi käytössä on jo ennestään tuttu Jaettu kansio, jonka avulla isotkin tiedostot, kuten lomakuvakoosteet ja videot siirtyvät kätevästi käyttäjältä toiselle. Messengerin avulla voi myös soittaa tietokoneesta puhelimeen. Messenger-ohjelman voi ladata ilmaiseksi osoitteesta http://messenger.live.com.