WSP LT-Konsultit helpottaa budjetointiaan Autodeskin päivityssopimuksella

Infrastruktuurisuunnitteluun erikoistunut WSP LT-Konsultit Oy on uusinut päivityssopimuksensa Autodeskin kanssa. WSP LT:ssä on käytössä yli 100 Autodesk Map -ohjelmistoon pohjautuvaa Vianovan Novapoint-sovellusta, joita hyödynnetään liikenne-, ympäristö-, väyläsuunnittelussa sekä muussa infrastruktuurisuunnittelussa.

Subscription-ylläpitosopimuksen tehneelle yritykselle toimitetaan kaikki uudet ohjelmistoversiot ja tuotteisiin tehdyt lisäparannukset automaattisesti. Sopimus uusitaan määräajoin.

”Meille suurin etu ylläpitosopimuksesta on budjetoinnin helpottuminen, kun lisenssien hintoja ja tarvetta päivittää ohjelmisto ei tarvitse miettiä joka kerta erikseen. Lisäksi meillä on aina uusimmat ohjelmistoversiot käytössämme heti niiden ilmestyttyä”, WSP LT:n IT-päällikkö Timo Pulli sanoo.

Lisäksi Subscription-sopimus mahdollistaa sen, että samassa koneessa voi olla käytössä eri ohjelmistoversioita. Tämä on hyödyllistä WSP LT:n kaltaisen yhtiön toiminnassa, jossa tiedostot liikkuvat projektin eri osapuolten välillä. Kaikilla yrityksillä ja tekijöillä ei välttämättä aina ole uusimpia versioita tai heillä on käytössä sovellus, joka on rakennettu aiempaa sukupolvea edustavan ohjelmiston päälle.

Päivityssopimuksen tehnyt yritys voi myös hyödyntää verkko-oppitunteja, jotka auttavat kehittämään käyttäjien taitoja omaan tahtiin.

WSP LT:ssä on Novapoint-käyttäjiä kaikkiaan noin sata. Sovellus on käytössä WSP Groupissa myös esimerkiksi Ruotsissa. WSP Swedenissä Novapoint-lisenssejä on useita satoja.