Collector Bank ostaa  Lowellin maksuratkaisut

Collector Bank on tänään tehnyt sopimuksen Lowellin maksuratkaisuliiketoiminnan ostamisesta Lindorff Paymentsilta. Oston myötä Collector Bankin Payments liiketoiminnan volyymi kaksinkertaistuu Suomessa. Lisäksi Collector Bankin asema Pohjoismaiden johtavana maksuratkaisujen tarjoajana vahvistuu.

Lindorff Paymentsilla on vaikuttava tuotetarjonta, satoja pohjoismaisia asiakkaita ja useita strategisia kumppaneita. Tänään ostettu maksuratkaisuliiketoiminta on vuodesta 2011 lähtien käsitellyt miljoonia verkkokauppojen ja perinteisten myymälöiden maksutapahtumia.

– Meille on suuri ilon aihe, että voimme vahvistaa markkina-asemaamme maksuratkaisuissa Suomessa ja Pohjoismaissa. Meille siirtyvä Lowellin liiketoiminta on äärimmäisen hyvin hoidettu. Nyt aloitamme työn, jonka tarkoituksena on auttaa uusia asiakkaitamme kasvattamaan myyntiään ja parantamaan asiakaskokemusta, sanoo Collector Bankin CEO Martin Nossman.

Lowellilla on Collector Bankin nykyisen tarjonnan tavoin maksuratkaisuja sekä B2C- että B2B-kaupalle niin myymälöille kuin verkkokaupoillekin. Liiketoiminnan osto täydentää Collector Bankin tarjontaa ja vauhdittaa entisestään yrityksen kasvua Pohjoismaiden markkinoilla.

Lowell ilmoittaa myynnin syyksi keskittymisen ydinliiketoimintaansa:

– Tiukempi keskittyminen ydinliiketoimintaamme eli luotonhallintaan tuo meille monia etuja. Yhtäältä voimme jatkaa kasvamista nykyään tärkeimmällä segmentillämme Pohjoismaissa, eli rahoituslaitossektorilla, ja toisaalta saamme mahdollisuuden kartoittaa uusia markkinasegmenttejä luotonhallintapalveluiden osalta, sanoo Lowellin Pohjoismaiden johtaja Trond Brandsrud.

Sopimus allekirjoitetaan tänään, ja osapuolet pyrkivät siihen, että se tulee voimaan vielä ennen vuodenvaihdetta.

Lisätietoja antavat:

Martin Nossman, CEO Collector I Puhelin +46 70 330 26 75 I Sähköposti martin.nossman@collectorbank.se

Susanne Bruce, COO Collector I Puhelin +46 70 828 24 27 I Sähköposti susanne.bruce@collectorbank.se

Aki Tusa, Country Manager Finland I Puhelin +358 50 538 96 82 I Sähköposti aki.tusa@collectorbank.fi

Avainsanat:

Yrityksestä

Collector is an innovative, digital, niche bank that offers financing solutions to private and corporate customers. Operations are comprised of the Retail and Corporate segments. Within the Retail segment, the company is engaged in lending to private individuals, invoice and payments by instalments to e-commerce and retail companies, credit card services and deposits. The Corporate segment includes real estate lending, factoring and corporate lending directed mainly at small and medium-sized enterprises and the acquisition of portfolios of overdue receivables. The company has offices in Gothenburg (head office), Stockholm, Helsinki, Turku and Oslo. Collector AB (publ) is listed on Nasdaq Stockholm.