Osavuosikatsaus, tammikuu–kesäkuu 2017

Göteborg, Ruotsi – Collector AB (julk.) (Nasdaq Stockholm: COLL)

TAMMIKUU –KESÄKUU 2017 (VERTAILUKOHTEENA TAMMIKUUKESÄKUU 2016)

•  Kokonaistulos kasvoi 29 % eli 911 miljoonaan Ruotsin kruunuun (708)
  •  Tulos verojen jälkeen (EAT) kasvoi 35 % eli 241 miljoonaan Ruotsin kruunuun (179)
  •  Oman pääoman tuotto (RoE) oli 19 % (21)
  •  Osakekohtainen tulos kasvoi 2,35 Ruotsin kruunuun (1,82)
  •  Vahva kasvu jatkui lainakannan laadun parantuessa 17 090 miljoonaan Ruotsin kruunuun (10 865) +57 %
  •  Luottotappiot laskivat ja olivat 1,1 % (1,2)
  •  Terveiset Collectorin yhtiökokouksesta 25.4.2017
  •  Lena Apler – vuoden 2017 naispuolinen yrityksen perustaja
  •  Liza Nyberg – uusi toimitusjohtaja, astuu tehtävään 1.9.
  •  Collector Bank laskee onnistuneesti liikkeelle 500 miljoonan Ruotsin kruunun arvosta toissijaisia T2 (Tier 2) -joukkovelkakirjoja
  •  Collector laskee liikkeelle vaihtovelkakirjoja 100 miljoonan Ruotsin kruunun arvosta henkilökunnalleen*

* Heinäkuussa 2017, vaikuttaa rahoituspohjaan heinäkuusta 2017 alkaen

Lue lisää osoitteesta https://www.collector.se/en/about-collector/investors/financial-information/

Esitykset sijoittajille, analyytikoille ja medialle
Puhelinkonferenssi, jossa voi esittää kysymyksiä, pidetään tänään 19.7. klo 10.00 (CET). Perustaja, vt. toimitusjohtaja Lena Apler ja talousjohtaja Pia-Lena Olofsson esittelevät katsauksen. Puhelinkonferenssin kieli on ruotsi, ja sitä voi seurata suorana osoitteessa https://tv.streamfabriken.com/collector-q2-2017

Jos haluat liittyä puhelinkonferenssiin, soita numeroon +46 8 5664 2666 tai +44 20 3008 9804. Puhelinvaihde avataan klo 9.55 CET.

Lisätietoja antavat:
Lena Apler, yrityksen perustaja ja vt. toimitusjohtaja, Collector, puhelin +46 70 525 65 80, sähköposti lena.apler@collectorbank.se

Pia-Lena Olofsson, talousjohtaja, Collector, puhelin +46 70 858 04 53, sähköposti
pia-lena.olofsson@collectorbank.se
Åsa Hillsten, CCO & IR, Collector, puhelin +46 70 081 81 17, sähköposti asa.hillsten@collectorbank.se

Collector AB:n on julkistettava nämä tiedot EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen ja arvopaperimarkkinalain nojalla. Tiedot on annettu julkaistavaksi edellä mainittujen yhteishenkilöiden välityksellä klo 8.14 CET 19.7.2017.

Avainsanat:

Yrityksestä

Collector is an innovative, digital, niche bank that offers financing solutions to private and corporate customers. Operations are comprised of the Retail and Corporate segments. Within the Retail segment, the company is engaged in lending to private individuals, invoice and payments by instalments to e-commerce and retail companies, credit card services and deposits. The Corporate segment includes real estate lending, factoring and corporate lending directed mainly at small and medium-sized enterprises and the acquisition of portfolios of overdue receivables. The company has offices in Gothenburg (head office), Stockholm, Helsinki, Turku and Oslo. Collector AB (publ) is listed on Nasdaq Stockholm.